Cursus RETAIL 3.0

RetailTheater  dinsdag 24 september 2019

In de cursus RETAIL 3.0 leert retailexpert Carin Frijters je hoe de stenen winkel bestaansrecht heeft - nu, maar zeker ook in de toekomst. De cursus neemt je mee langs belangrijke thema’s die een rol spelen bij het ontwikkelen van een onderscheidend (winkel)concept.

retail 3.0 cursus van #RetailTheater #retail #cursus #styling #concept #cursus
Showfields in NYC - beeld: Eitam Gamlili via JWTintelligence

Heb je weinig tijd maar wil je wel bijblijven in het retailvak en op de hoogte zijn van alle do’s en don’ts om je consument te boeien en vooral te binden? Dan is dit een geweldige kans voor je!

Gratis proefles!
Op 24 september van 10.00 uur tot 12.00 uur kun je deelnemen aan een gratis proefles op een ludieke locatie in het midden van het land. Meedoen? Mail Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.

Les 1. TRENDS EN CONCEPT

Trends bepalen en geven richting aan onze toekomst. Ze bieden daarmee structuur en houvast. Ze geven kwalitatieve verschuivingen vorm, zorgen voor veranderingen in het gedrag van consumenten en ontzenuwen vaak letterlijk de drang om alles te behouden zoals het is. De nieuwe keuzes moeten immers wél commercieel haalbaar en schaalbaar zijn. Typisch retail 3.0 dus.

Les 2. CONSUMENT EN KLANTREIS
Welke kant beweegt de hedendaagse consument op? Is klantentrouw steeds zeldzamer en hoe kun je dit tij keren? Aan bod komt wat de behoeften van de klant is, wat hem drijft, hoe hij ‘zapt’ en welke trends je daarin ziet. Maar ook wat zijn stijlvoorkeur is en welke waarden daaraan ten grondslag liggen. Voordat klanten op pad gaan hebben zij steeds vaker al een deel van de klantreis afgelegd. Je gaat met deze inzichten aan de slag, wordt bewust van de werking van ‘touchpoints’ en ontdekt hoe je binnen jouw concept echt het verschil kunt maken.

Les 3. ONTWERP EN STYLING
Zonder de juiste vormgeving is een goed retailconcept niets meer dan een mooi idee. Deze les gaat over de grote lijnen binnen de fysieke ruimte, de vaste elementen en het belang van flexibiliteit.

Les 4. MERCHANDISE EN DE INZET VAN ZINTUIGLIJKE STIMULI
Wist je dat 70% tot 80% van de aankoopbeslissingen nog steeds plaatsvindt op de winkelvloer? Dáár liggen de kansen. Hoe voeg je waarde toe door de juiste inzet van de verschillende zintuiglijke stimuli en het samenspel daartussen? Merchandise wordt ook wel gezien als de stille verkoopkracht. Maar wat zijn daarbij de do’s en don’ts?

Les 5. PHYGITAL RETAIL
Lang niet iedereen zal willen starten met een webshop. Maar hoe kan je met jouw concept wel online zichtbaar zijn? De shopper van nu winkelt ‘hybride’ en stelt voor iedere klantreis weer een nieuwe mix van kanalen en middelen samen. Welke rol vervult jouw winkel in deze reis? En hoe zorg je dat je geen tussenstation, maar de daadwerkelijke eindbestemming bent? Een van de antwoorden is ‘phygital retailing’. Waarbij fysieke en digitale kanalen samenvloeien tot één totale retailbeleving die klanten trekt, betrekt, informeert en converteert.

VOOR WIE?
De cursus RETAIL 3.0 is bedoeld voor iedereen die zijn (winkel)concept onderscheidend wil neerzetten voor zijn klanten en echt het verschil wil maken: retailers, fabrikanten, formule- en marketingmanagers, ontwerpers, visualmerchandisers, stylisten en alle andere winkelbouwers.

linda farrow store nyc #retail #retaildesign #store #pastel #retailmerchandise 
Linda Farrow Store in New York

DATA NEDERLAND

Deze cursus start dit najaar op september en vindt plaats op vijf verschillende dinsdagen van 13.00 tot 17.00 uur.

  • Les 1. TRENDS EN CONCEPT – dinsdag 8 oktober 2019
  • Les 2. CONSUMENT EN KLANTREIS – dinsdag 22 oktober 2019
  • Les 3. ONTWERP EN STYLING – dinsdag 5 november 2019
  • Les 4. MERCHANDISE EN DE INZET VAN ZINTUIGLIJKE STIMULI – dinsdag 19 november 2019
  • Les 5. PHYGITAL RETAIL – dinsdag 26 november 2019

suit -Reykjavik hafstudio retail design #retaildesign #fashionstore #iceland #design #tiles #retailmerchandise  
Bijzonder combinatie van materialen in Suit Store (Reykjavik). Ontwerp: HAF STUDIO

De cursus RETAIL 3.0 wordt nu ook voor Belgische deelnemers georganiseerd en vindt plaats in Antwerpen (of omgeving).

DATA BELGIE
Deze cursus start dit najaar op dinsdag 17 september en vindt plaats in (de buurt van) Antwerpen op vijf dinsdagen van 13.00 tot 17.00 uur.

  • Les 1. TRENDS EN CONCEPT – dinsdag 17 september 2019
  • Les 2. CONSUMENT EN KLANTREIS – dinsdag 1 oktober 2019
  • Les 3. ONTWERP EN STYLING – dinsdag 15 oktober 2019
  • Les 4. MERCHANDISE EN DE INZET VAN ZINTUIGLIJKE STIMULI – dinsdag 29 oktober 2019
  • Les 5. PHYGITAL RETAIL – dinsdag 12 november 2019

RESULTAAT Na het volgen van deze vijf lessen ben je weer helemaal up to date. Zo weet je echt alles over klantreizen (customer journeys) en hoe je deze onderscheidend kan inzetten voor de klantgroepen binnen jouw concept. Hoe speel je succesvol in op de behoefte van de klant? Hoe bied je de klant een steeds relevantere en persoonlijkere ervaring?

DEELNEMEN
Voor slechts € 1.195,- exclusief btw. neem je deel aan alle vijf de cursusdagen en profiteer je van de laatste retail inzichten, tips en tricks. Deze prijs is inclusief een exemplaar van het boek Prikkel de Koopknop, een lesbrief, digitale hand outs en oefeningen voor thuis. 

Losse lessen zijn te volgen voor € 245,- per les. Heb je vragen? Neem gerust vrijblijvend contact op met Carin Frijters door te mailen naar Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. of te bellen met 0031 6 22991709.

km20 moskou store interior #retail #inspiration #retaildesign #moskou
Beeld: KM 20 concept store in Moskou, volgens de lezers van Highsnobiety de beste fashion winkel van 2017