De Invasie van Amsterdam; jonge ontwerpers opgelet!

redactie  donderdag 13 februari 2014

Je werk tentoonstellen en verkopen? Get selected!

De Invasie van Amsterdam, 3 en 4 mei aanstaande, is een evenement waar aanstormende designers, kunstenaars, grafische & illustratieve vormgevers, (interieur)architecten, schrijvers, fotografen, filmmakers en koks de kans krijgen om hun werk tentoon te stellen en te verkopen. Ben jij klaar om de wereld te veroveren? Schrijf je in!

LiggendBeeld1200-800Logo kw0cQbhv-1011-674

De Invasie is een Vlaams platform dat jong talent promoot. Het platform staat in voor de organisatie van evenementen, tentoonstellingen, networking clubs en (online) communicatie. De afgelopen jaren organiseerde De Invasie evenementen en tentoonstellingen in Milaan, Riga, Brussel & Antwerpen, waar meer dan 11.000 bezoekers op af kwamen. Dit jaar is De Invasie voor het eerst in Amsterdam.

De doelstelling van het evenement is enerzijds opkomend talent de kans bieden hun eigen producten & label voor te stellen aan een groot publiek, en daarnaast wil De Invasie de deelnemers in contact brengen met een nieuwe potentiële markt en hun communicatie (aan de hand van een sterke focus op press releases en media-samenwerkingen) versterken. 

Milaan-sampling2De Invasie Milaan - ontwerp van Sampling

MIlaan- Dressed by Black BalloonDe Invasie Milaan - ontwerp van Black Balloon

Selectie
De selectie voor De Invasie van Amsterdam - waar ongeveer 50 jonge ontwerpers aan kunnen deelnemen - gebeurt door een externe jury, samengesteld uit juryleden uit verschillende disciplines en met verschillende achtergronden. De selectie gebeurt op basis van het vernieuwende en originele aspect van je collectie, de kwaliteit van je portfolio en je voorstel.

Collectieve kracht
De Invasie gelooft in laagdrempeligheid: deelnemen is dan ook heel betaalbaar en om het zo toegankelijk mogelijk te maken voor een zo breed mogelijk publiek is elk evenement gratis te bezoeken. De kracht van De Invasie zit niet in grootschalige dure campagnes, maar in de collectieve werking van de deelnemers. Als je geselecteerd bent, wordt dan ook verwacht dat je een online handje toesteekt met het promoten van het evenement via jouw eigen media (website, nieuwsbrief, social media).

Praktisch:

Milaan-Manon GarritsenDe Invasie Milaan - ontwerp van Manon Garritsen

De Invasie In Residentie - Concertgebouw BruggeDe Invasie In Residentie - Concertgebouw Brugge

invasie4

beeldmateriaal via www.facebook.com/deinvasie