De nieuwe Retailbijbel: Prikkel de Koopknop

Prikkeling en verleiding, omzet en rendement

redactie  zondag 11 november 2012

cover-retailbijbelDe spelregels binnen de retail zijn veranderd, maar voor wie het spel begrijpt zijn er nog steeds heel veel kansen. Er zijn allerlei mogelijkheden om klanten aan je te binden, over de drempel te halen én hun portemonnee te laten trekken. In de nieuwe retailbijbel Prikkel de Koopknop legt Carin Frijters de nieuwe spelregels uit. 

Het prachtig uitgegeven boek is bedoeld voor retailers, fabrikanten, formulemanagers, stylisten, designers, merchandisers en winkelpersoneel. Het boek is onmisbaar voor iedereen die met een fysieke winkel omzet en rendement wil maken. 


retail-cf

Theorie en praktijk, ervaringen van experts
Prikkel de Koopknop laat zien welke manieren er zijn om de winkel aantrekkelijker te maken. Er is aandacht voor winkelontwerp en materialisering, retailstyling, de mogelijkheden van retailtechnologie, geur, verlichting en muziek. Theorie en praktijk wisselen elkaar af en tal van experts komen aan het woord. Frijters: ‘Kon je voorheen nog weg komen met van alles een beetje doen en ééns in de zeven jaar het winkelinterieur onder handen nemen, tegenwoordig moet je de klant echt centraal stellen en heeft een winkelconcept een looptijd van een jaar of drie. Dat komt niet alleen omdat er technologisch steeds weer andere mogelijkheden zijn, maar vooral omdat consumenten behoefte aan continue inspirerende oplossingen, verse prikkels en veranderingen.'

inhoudsopgave - spread uit Prikkel de Koopknop

retailstyling, concepten, consumententrends, techonolgie, merchandise...

Van slimme tips tot complexe strategieën  
In het boek vind je naast complexere strategieën - met bijbehorende voorbereiding en investering - ook handige tips die je zó kunt toepassen, bijvoorbeeld met kleur, geur en geluid. Tips waarmee je meteen aan de slag kunt en die een minimale investering vragen. 


blader door het boek


Horen, zien en kopen
Ons koopgedrag is de basis van het boek. Frijters laat zien dat consumenten vaak onbewust tot aankoop over te gaan en wat de invloed is van onze zintuigelijke waarnemingen. Dat biedt kansen voor retailers. Verschillende praktijkcases van succesvolle winkelformules maken dit extra duidelijk. Frijters: 'Het gaat allemaal over het bouwen van een onderscheidend winkelconcept. Na het lezen van 'Prikkel de Koopknop', versta je die kunst. Geen overbodige luxe in een tijd waarin het online winkelen toeneemt."

Ook experts op het gebied van retailtechnologie, instore communicatie, muziek, interieur en licht, hun kennis met de lezer. Zo legt Jella Segers, marketing directeur bij Philips Retail Lighting, de meerwaarde van goed afgestemde winkelverlichting uit. Kleurexpert en manager colour marketing & innovations, Brechje Vissers bij PPG Industries, vertelt over het effect van kleur op de winkelvoer. Sander van Maarschalkerweerd van Sizzer Amsterdam brengt de lezer bij wat muziek kan toevoegen aan je winkelconcept.

Prikkel de Koopknop geeft in 256 pagina's eenuitgebreid overzicht van de nieuwe spelregels en leert je hoe je op de winkelvloer een onderscheidend concept neer kunt zetten met behulp van retailstyling en retailmerchandising. Het is een onmisbaar boek voor iedereen die met een fysieke winkel omzet en rendement wil maken en dus bestaansrecht wil hebben. Gaat dat lezen!

Korting voor lezers van stylink!
Carin Frijters' retailbijbel verschijnt eind november 2012 en kost € 39. 
Klik hier om het boek te bestellen.
Een perfect decembercadeau voor jezelf, je klant, je personeel of je collega! 
De cursus bij het boek!