Visual Merchandising voor SALE

Stylink.Studio  donderdag 07 juli 2011

Vroeger was Sale een kwestie van de restjes in een paar bakken mikken, kortingsborden met plakband erboven ophangen et voilà. Dat is tegenwoordig wel anders: een beetje uitverkoop leidt tot een ware uitbarsting van creativiteit. Als kleuren zijn rood en wit nog steeds leading.

Dit seizoen zie je opvallend veel handgeschreven en getekende borden. Opvallende uitschieters dit jaar: Claudia Sträter en V&D.

sale5

Bij Claudia Sträter is de sale onderdeel is van hun identiteit: stijlvol en smaakvol.
 
zo ziet de uitverkoop bij V&D eruit - 2011
V&D heeft dit jaar een ongelooflijk goede productpresentatie; het is dan misschien sale, maar je hebt bepaald niet het gevoel dat je restjes koopt!

Strategisch inzetten van sale
De sale is in de loop van de tijd een steeds belangrijker instrument geworden binnen retailoperaties. Voor behoud van de omzet is het van belang de sale op te nemen in de strategie; een goed geplande sale levert namelijk geld op i.p.v. dat het geld kost.

Zet je sale op het juiste moment in je retailjaarkalender, houd budget vrij om speciaal voor de sale extra in te kopen en zorg voor een aanpak die goed aansluit bij je identiteit.

sale1

Verleid de klant met aantrekkelijke presentatie
Vergeet vooral niet dat de sale ook aantrekkelijk moet zijn. Maak er een feestje van, en zorg dat je visual merchandising op orde is. Hoe makkelijker de klant wordt verleid hoe meer er wordt gekocht!

sale3

Heel veel meer foto's van summersale-etalages vind je op de website van Berna Hoonhout: eyeam.info