De 10 beste etalages van 2011

Stylink.Studio  dinsdag 03 januari 2012

Ter inspiratie: de tien mooiste etalages van het vorige jaar, gekozen door retailspecialist Berna Hoonhout van eye am // visual branding.

etalage van Anthropology. De achtergrond is gemaakt van honderden dia's. 
1. Anthropology - Staat voor mij eigenlijk altijd op nummer 1. Het merk dat echt weet wat visual merchandising is. De achtergrond van deze etalage bestaat uit honderden dia's.


2. Selfridges - need I say more - Kerstthema wit, optimaal uitgewerkt zowel in etalages als in-store.
 


3. Club Monaco - helemaal opgebouwd uit witte post-its; geduld is een schone zaak!


4. Bergdorf Goodman - prikkelt altijd je fantasie
 

5. claudia strater - sales etalage eindelijk iets anders dan het gebruikelijke 'sale' of 'korting' een mooi voorbeeld waarbij je binnen je eigen 'merktaal' een sterk actiebeeld kunt neerzetten.
 


6. Moschino - een simpel krachtige aandachtstrekker. de Moschino it-bag als juweel.


7. banana republic - simpele schoonheid van white washed hout
 
 
8. French Connection - the message is the image
 
 
9. Saks - het mag duidelijk zijn - less is more (foto met sjaals en vliegtuig)
 
10. Gemeente museum Den Haag - We maken altijd erg veel foto's in musea zij zijn erg bedreven in het toepassen van visual merchandising technieken; suggestie wekken en inspireren.
 

Berna Hoonhout is eigenaar van het bureau eye am // visual branding