Store for Brands - pop-up store voor merken

redactie  dinsdag 24 maart 2015

Een brandstore en een pop-up store in één, dat is Store for Brands; ofwel een full service advertising concept voor pop up experiences op high traffic locaties. Een mond vol, inderdaad. Oprichter en directeur Nynke ten Napel is één van de sprekers op Retal Labs Live op 28 maart.

merkactivatie-brand-experience-store-for-brands

Theater voor merken 
Al ruim 3 jaar presenteert Store for Brands op de Kalverstraat brand experiences aan consumenten. "Store for Brands kun je zien als een theater voor merken. Zo'n beetje iedere twee weken is er een nieuwe voorstelling van een merk," aldus Nynke ten Napel. Het doel: merken en consumenten op een nieuwe manier met elkaar verbinden, in een omgeving waar dat niet direct wordt verwacht. De store is daarmee eerder een reclame- dan een verkoopkanaal.

Bij brand experiences draait het om betrokkenheid en storytelling. "Daarvoor moet je 'beyond retail' denken," zegt Nynke. "Iedereen kan wel een pop-up openen, maar dat creëert nog geen brand experience."

Verandering enige constante
De high traffic locatie en hoge kwaliteit van de store zijn bepalend voor het succes van het concept. "We hebben het zo ingericht dat er overnight gewisseld kan worden van merk en campagne. Als we op zondagavond sluiten kunnen we maandagmiddag een compleet nieuwe campagne tonen. Verandering is de enige constante."

beyond retail: de vele gezichten van Store for Brands
beyond retail: de vele gezichten van Store for Brands

Inspireren en verrassen als ambitie
Inmiddels heeft Store for Brands ook een locatie op Schiphol en lokt het buitenland. De ambitie is om te blijven inspireren en verrassen in het winkellandschap. "De Kalverstraat en Schiphol zullen sowieso blijven vernieuwen. Daar zullen consumenten altijd voor komen en daar zijn we met Store for Brands graag onderdeel van. Wat ons betreft wordt de inzet van de store als medium net zo vanzelfsprekend als een billboard of commercial. Maar eerst bouwen we nog even verder aan ons 'merkentheater' in Nederland."

Retail Labs Live
Nynke ten Napel, oprichter en directeur van Store for Brands, is één van de sprekers tijdens het Retail Labs Live event op zaterdag 28 maart a.s. Wil je erbij zijn? Dan moet je nú je ticket reserveren.

Verder lezen