Verzekeraar in pop-up store

CF retailadvies  dinsdag 25 november 2014

Univé opent clubhuis

De zorg in Nederland verandert. Dat betekent ook dat verzekeringsmaatschappijen zichzelf opnieuw moeten uitvinden. Verzekeraar Univé smeedde een vooruitstrevend plan om zijn huidige en toekomstige leden te ontmoeten en is in de wereld van de pop-up gedoken. Univé heeft geen klanten maar leden, en bij leden hoort een clubhuis, midden op het Noordeinde in Den Haag.

Unive-Retailtheater-100-5

Univé is een regionaal georganiseerde coöperatie zonder winstoogmerk met zo'n 1,3 miljoen leden. Univé's kernwaarden: samen, zelfredzaam en dichtbij. Univé Zuid-Holland nam het initatief voor de bijzondere stap naar het clubhuis en zal de ervaringen met de hele organisatie delen.  

Unive-Retailtheater-100-2

Pop-up clubhuis
Hoewel Univé winkels in het hele land heeft, blijkt er bij leden een drempel te zijn om gewoon even binnen te lopen. Het clubhuis heeft daarom bewust een laagdrempelige, huiskamer-achtige invulling gekregen. Doel van het clubhuis is niet direct verzekeringen verkopen maar vooral dichtbij zijn voor bestaande leden, in contact komen met potentiële nieuwe leden en niet te vergeten: in gesprek gaan met iedereen die belangstelling heeft in onderwerpen die een relatie hebben met gezondheid, zoals het belang van goed bewegen, gezond eten, ontspannen, er goed uit zien, plezier maken et cetera.

Om die reden heeft Univé de samenwerking opgezocht met diverse partners als Service Apotheken, IVN natuureducatie en duurzaamheid, DR. G-CosmeCeuticals, het voedingscentrum en vele anderen die in het clubhuis activiteiten verzorgen. Hierbij kun je denken aan een medicijn-check-up door een apotheker, een bio-wandeling, een eerste huid-scan, cholesterol meten, advies over gezond eten: allemaal gratis.

Dat er voor deze periode gekozen is, is niet vreemd: dit is de tijd dat men rondkijkt naar een nieuwe zorgverzekering. Wat is nou precies dat ene voor jou zo belangrijke verschil met je huidige polis? En waar staat de verzekeringsmaatschappij specifiek voor? Juist deze vragen wil Univé beantwoorden door het te laten zien. Het clubgebouw wordt bemand door eigen medewerkers en partners die tijd hebben voor een goed gesprek. Medewerkers die al jaren voor de organisatie werken en die precies laten zien waar Univé voor staat. 

Unive-Retailtheater-100-3

'Pay as you feel'
Het allerbelangrijkste blijft kennismaken. Dit wordt gedaan onder het genot van een gratis kop koffie of thee, een heerlijk stuk versgebakken appeltaart en een goed gesprek. Univé heeft zicht altijd ingezet voor zorg en zorginstanties. De koffie en appeltaart is gratis maar iets bijdragen mag, een concept gebaseerd op 'Pay as you Feel'. En Univé geeft je bijdrage terug aan de samenleving: na de pop-up periode worden de giften door Univé's Stichting Samen Schenken gedoneerd aan mantelzorgproject in Den Haag. Dat is ook Univé.

Het totale concept komt in zijn geheel tot uiting in de slogan: 'Samen zorg je het beste voor jezelf!'

Unive-Retailtheater-100-4

Kom langs!
Het Univé clubhuis is van half November tot eind Januari voor iedereen te bezoeken op het Noordeinde 4 in Den Haag. Loop gewoon even binnen, neem deel aan een van de activiteiten, of voor een kop koffie en een goed gesprek.

In Clubhuis Univé of op de www.facebook.com/unive.nl is meer informatie beschikbaar over de actuele activiteiten.

1-Unive-Retailtheater

foto's: Monique Tieleman


RetailTheater
Univé nam voor dit plan contact op met RetailTheater. RetailTheater ontwikkelde het concept, zorgde voor de realisatie (bouw en styling) en voor de activatie van de programmering - dat alles binnen 6 weken. Ook serieus aan de gang met retail? In maart start een nieuwe editie van de Mastercourse Retail. Aanrader!