Werk aan je winkel - val op met je webshop

LeLab  donderdag 08 november 2012

professionaliseer je webshop - ecommerce voor eggiesJe wilt dóór met je webshop? Professionaliseren, je onderscheiden, meer verdienen? Maar je weet niet wat je nog kunt verbeteren of waar te beginnen? Dan is dit dé workshop voor jou!

Tijdens de workshop bespreken we in een groep van maximaal 6 deelnemers uitgebreid je webwinkel; met de feedback die je krijgt kun je zelf meteen aan de slag. Geen toverformule om het schip met geld binnen te halen, maar concrete adviezen die je zelf kunt doorvoeren.

Leer in één ochtend hoe je...

  • jouw webwinkel eruit kan laten springen
  • je vindbaarheid in Google kan verbeteren
  • meer uit je aanwezigheid op social media zal halen
  • je PR kunt verbeteren en je webshop in bladen & blogs kan krijgen
  • teksten aantrekkelijk én commercieel maakt
  • klanten aan je bindt zodat ze terugkomen
  • van kijkers, kopers maakt

De workshop wordt begeleid door Marianne Sijberden (De Perswinkel en de Persbeeldwinkel) en Anna Borsboom (LeLab en Stylink - daar ben je nu dus). Met hun gezamenlijke kennis en ervaring helpen ze je prioriteiten stellen en essentiële stappen zetten. Ook leer je veel van de andere deelnemers, waar liepen zij tegenaan en hoe hebben ze het opgelost?

Kosten: € 159,-

Inbegrepen bij de workshop: een uitgebreide elektronische reader, prima lunch én toegang tot een besloten groep op Facebook met oud-deelnemers van de cursus; actieve, betrokken mensen die voortdurend werken aan verdere professionalisering van hun webshop. Net als jij!

Doe je mee? Je kunt je aanmelden door een Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.  

Data:

  • donderdag 4 april van 9.30 tot 13.30 uur / locatie: Amsterdam VOL 
  • donderdag 6 juni van 9.30 tot 13.30 uur, locatie: Woudrichem VOL 
  • donderdag 31 oktober van 9.30 tot 13.30 uur, locatie Amsterdam

programma:

09.00 uur inloop
09.30 uur start
12.30 - 13.30 uur netwerklunch

 


 

Reacties van enkele eerdere deelnemers van deze cursus (nog in de oude opzet):

Liske van Rode Appelwangetjes, webwinkel met buitenspeelgoed voor kinderen:
Moe en tevreden reed ik naar huis terug na een cursusdag ‘Werk-aan-je-winkel’. Fijn om samen met anderen kritisch te kijken naar de verschillende webshops. Anderen zien altijd meer dan wanneer je zelf dagelijks met de webwinkel bezig bent. Anna en Marianne hebben een scherpe blik en geven zeer nuttige tips. Dat geeft een hoop vertrouwen (en een stapel huiswerk). Bedankt voor de inspirerende dag! 

Eugenie van Purestarters, webshop met eerlijke & pure producten voor moeder en kind:
Super inspirerende cursus gehad afgelopen vrijdag nu nog de uitvoerige reader doornemen en verder aan het werk!

Kiki van In de Dop, design shop & workshops/kinderfeestjes voor creatieve kids in Amsterdam:
Ondersteboven en binnenstebuiten. Zo voelde ik me na de webwinkelcursus. Leeg na pittige feedback maar ook vol met nieuwe ideeën. 

Suzanne van Klein Monster, illustrator, verkoopt eigen werk:
Ik heb geen standaard webwinkel, mijn shop is een verlengstuk van mijn werkzaamheden als illustrator. Toch was de cursus een grote eyeopener met als gevolg dat ik mijn hele site op de schop gooide. Ik let nu op mijn schrijfstijl. Ik profileer mezelf véél actiever op internet en hou kleinmonster.nl actief bij. De lessen en tips in productfotografie zijn van onschatbare waarde. Aanrader!

Judith van Safety First, verkoopt onder andere ehbo-producten:
Op het moment dat ik midden op de kruising stond en geen idee had welke richting ik op moest gaan, kwam de cursus ‘Werk aan je winkel’ voorbij. Een leuke, leerzame en inspirerende dag waar je met een hoofd vol ideeën en tips weer vandaan komt. Ik weet nu welke afslag ik moet nemen.

Jessica van All Sports Kids, een webwinkel met kindersportkleding:
In maart van dit jaar zijn onze plannen voor een webshop concreet geworden en zijn wij begonnen met de voorbereidingen voor het oprichten van een webshop met sportkleding voor kinderen. Op 1 september 2011 zijn we online gegaan. De workshop kwam voor ons op het perfecte moment, omdat we al van start gegaan waren konden we adviezen  direct toepassen en alles vanaf het begin af aan gelijk goed doen. Inmiddels hebben we ons homepage aangepast en zijn we druk bezig met het verbeteren van onze ‘vindbaarheid’ op google. Tijdens de workshop zijn er veel tips gegeven die erg bruikbaar en makkelijk toepasbaar waren zoals het hanteren van veel synoniemen, je website een titel geven, het uitwisselen van links en uiteraard het gebruik van de social media.

Ellen van Yoused.nl, shop voor gebruikte decoratiematerialen uit winkels:
De feedback tijdens de cursus heeft geleid tot een nieuw logo, een personal assistant op de site die het formaat van een artikel laat zien, ‘live’ contact met onze bezoekers tijdens onze inspiratiedagen en binnenkort de nieuwe look & feel van yoused.nl.  

Marijke van Kikakeekies, webwinkel voor taartbenodigheden:
Thanx voor de geweldige dag!! Er is werk aan m’n winkel!!

Threa van Studio Lorijn, eigen label dameskleding en webwinkel met bijzondere kleding voor elke dag:
Het was een zeer interessante dag. Met een lijstje in het hoofd van ‘things to do’ naar huis. Het is ook prettig dat er ‘even’ over je schouder wordt meegekeken naar je webwinkel. Ook fijn de digitale reader die na afloop gemaild wordt. Je krijgt veel informatie, dus fijn om dit te kunnen nalezen met extra ins en outs. Bedankt Anna en Marianne.

Half jaar later: Het is nu een dik half jaar geleden dat ik de cursus gevolgd heb en inmiddels is er een hoop aan mijn site veranderd. Bij de cursus is het belangrijk dat je durft te kijken naar je site en open wilt staan voor verbeteringen/veranderingen. De eerste keer dat iemand wat over mijn site zei, dat er dingen beter/anders konden, was het een gevoel van: ze komen aan je kind. Ik had mijn site zelf gebouwd. Gelukkig kon ik wel voor open staan tijdens deze cursus. En wat heeft het me opgeleverd… (na hard werken): Een site die mee gaat met de tijd, meer uitstraling, meer smoel zoals Anna aangaf, meer mogelijkheden voor de klant, beter gevonden worden in google. Ik heb zelf mijn eerste persbericht geschreven. Wat ik ook fijn vind, dat ik toch zo af en toe nog even contact kan zoeken met de dames, met een vraag of mening van het hier en daar aangepaste. Wat ik ook prettig vind bij de cursus is andere webwinkeleigenaren te ontmoeten, die voor een deel tegen dezelfde dingen aan lopen. Ik heb met een paar nog contact van de cursus, ook fijn om met hun ideeën en mogelijkheden uit te wisselen.