Masterclass webredactie - contentstrategie light

Strategisch werken aan je online marketing en communicatie

LeLab  zondag 02 september 2012

loremipsumHij stáát, je website, blog of webshop. Maar na een tijdje begint het te knagen. Doet je site wel voor je wat je had verwacht? Valt het aantal mensen dat klikt op “koop nu”, “aanmelden” of “volg mij” tegen? Ben je niet te veel tijd kwijt met het schrijven van weblogs die nauwelijks gelezen worden? En welk doel dienen al die blogberichten eigenlijk?

Take the next step

Komen deze vragen je bekend voor? Dan ben je toe aan de volgende stap: de masterclass webredactie, een intensieve training waarin je de handvaten krijgt om doelgericht content te produceren en te beheren, zodat je site/shop/blog dát gaat doen waar je 'm voor hebt: verkopen, leads genereren, je klanten of achterban bij je werk betrekken, jezelf profileren...

Contentstrategie light, dus. Je eigen praktijk staat in deze masterclass centraal.

(Zoals alle trainingen van LeLab is ook deze 100% hypefree. Gegarandeerd!)

Voor wie?

De masterclass is bedoeld voor 

- mensen die zelf de communicatie voor hun bedrijf doen: webwinkeliers, ZZP'ers en andere ondernemers (ook starters)
- consultants die een positie van thought leader willen vestigen of versterken
- communicatieadviseurs, marketeers, projectmanagers - mensen die de (online) communicatie en marketing van hun organisatie aansturen
- copywriters, tekstschrijvers, bloggers, materiedeskundigen en andere webschrijvers


marketingblablaDit leer je
In de masterclass leer je hoe je content (tekst, beeld, video) strategisch kunt inzetten voor je (bedrijfs)doelen: marketing, branding, verkoop en retentie. Daarbij komen in ieder geval de volgende onderwerpen aan de orde:

- online zoek- en leesgedrag
- tekst in relatie tot usability
- toptaken van je site (of shop)
- commercieel en overtuigend schrijven
- van productkenmerk naar koopargument
- SEO: rekening houden met zoekmachines
- content voor social media
- contentmarketing
- werken met een editorial calendar


Contentstrategie light

De masterclass is gebaseerd op inzichten uit het vakgebied van contentstrategie. Contentstrategie is een methode waarmee je planmatig werkt aan kwaliteitscontent voor je website of -shop. Deze manier van werken zorgt ervoor dat je online aanwezigheid relevant blijft voor je doelgroepen en dat je grip houdt op je werk, óók op de hoeveelheid tijd die je besteedt aan contentproductie. 

Vier dagdelen + stevig huiswerk
Om maximaal rendement uit de training te halen staat je eigen praktijk centraal in deze training. Tijdens een telefonische intake vooraf bespreken we je leerdoelen; tussen de bijeenkomsten door werk je aan eigen huiswerkopdrachten waarop je vervolgens persoonlijk feedback krijgt. 

Op een rijtje

- Duur: vier dagdelen van 2,5 uur, verspreid over vijf weken
- Telefonische intake
- Op jouw praktijk gerichte huiswerkopdrachten; persoonlijke feedback
- Huiswerkbelasting: ongeveer 4 uur per les (inclusief leeswerk)
- Kleine groep, 5-8 deelnemers
- Prima bereikbare trainingslocatie in Amsterdam
- Kosten voor de training: € 545,- ex. btw

Docent
Docent van de masterclass is Anna Borsboom, eigenaar van LeLab en stylink.nl - daar ben je nu dus. Anna heeft vele jaren ervaring als webredacteur, web-projectmanager, spreker en docent. 

Data en aanmelden
28 maart, 4, 11 en 25 april van 19:00 - 21.30 uur
leslocatie: Korte Lepelstraat 91, Amsterdam (route)
aanmelden of meer informatie: mail of bel Anna Borsboom: Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. 020 3377113

weet wat je schrijft, voor wie, wanneer

De afbeeldingen zijn afkomstig van het pinboard Content strategy van Anna Borsboom