Retail 3.0 - maak het verschil met je winkelconcept

Carin Frijters  zondag 11 november 2018

Ben je retailprofessional, heb je weinig tijd maar wil je wel op de hoogte blijven? In de cursus RETAIL 3.0 hoor je alles over klantreizen, klantgroepen en onderscheidende concepten. Leer in vijf lessen hoe de stenen winkel bestaansrecht kan hebben én houden.

#retail #store #design #chanel #rome 
Chanel popup store in Rome

Les 1. TRENDS EN CONCEPT
Trends geven structuur en houvast. Ze geven richting aan onze toekomst door verschuivingen in waarden en gedrag van consumenten te laten zien, en ze ontzenuwen de neiging om alles te laten zoals het is. Nieuwe keuzes moeten immers wél commercieel haalbaar en schaalbaar zijn. Typisch retail 3.0 dus.

Les 2. CONSUMENT EN KLANTREIS
Waar liggen de behoeften van je klant en wat drijft hem? Voordat je klant op pad gaat heeft hij meestal al een deel van de klantreis afgelegd door zich online te oriënteren. Hoe 'zapt' hij en welke waarden liggen ten grondslag aan zijn stijlvoorkeur? Je gaat met nieuwe inzichten aan de slag, wordt bewust van de werking van ‘touchpoints’ en ontdekt hoe je binnen jouw concept echt het verschil kunt maken.

Les 3. ONTWERP EN STYLING
Zonder de juiste vormgeving is een goed retailconcept niets meer dan een mooi idee. Het gaat over de grote lijnen binnen de fysieke ruimte, de vaste elementen en het belang van flexibiliteit.

Les 4. MERCHANDISE EN ZINTUIGLIJKE STIMULI
Wist je dat 70 tot 80% van de aankoopbeslissingen plaatsvindt op de winkelvloer? Dáár liggen de kansen. Hoe voeg je waarde toe door de juiste inzet van de verschillende zintuiglijke stimuli en het samenspel ertussen? Merchandise wordt ook wel gezien als de stille verkoopkracht. Maar wat zijn daarbij de do’s en de don’ts?

Les 5. PHYGITAL RETAIL
Niet iedereen heeft een webshop nodig. Maar de hedendaagse shopper winkelt ‘hybride’ en stelt voor iedere klantreis weer een nieuwe mix van kanalen en middelen samen. Welke rol vervult jouw winkel in deze reis? En hoe zorg je dat je niet een tussenstation, maar de daadwerkelijke eindbestemming bent? Een van de antwoorden is ‘phygital retailing’, een vorm waarbij fysieke en digitale kanalen samenvloeien tot één totale retailbeleving. Een beleving die klanten trekt, betrekt, informeert en converteert.

karwei #winkeldesign#concept #retail store 
Karwei, decoratieve bouwmarkt voor de doe-het-zelver van nu

Voor iedereen met een passie voor retail!
De cursus RETAIL 3.0 is bedoeld voor iedereen met een passie voor retail die onderscheid met zijn concept wil neerzetten voor zijn klanten en echt het verschil wil maken: retailers, fabrikanten, formule- en marketingmanagers, ontwerpers, visualmerchandisers, stylisten en alle andere winkelbouwers.

DATA EN LOCATIES

De cursus start komend voorjaar en vindt plaats op vijf verschillende vrijdagen van 13.00 tot 17.00 uur op verschillende inspirerende locaties in Nederland.

  • Les 1. TRENDS EN CONCEPT vrijdag, 15 februari
  • Les 2. CONSUMENT EN KLANTREIS vrijdag, 8 maart
  • Les 3. ONTWERP EN STYLING vrijdag, 22 maart
  • Les 4. MERCHANDISE EN ZINTUIGLIJKE STIMULI vrijdag, 5 april
  • Les 5. PHYGITAL RETAIL vrijdag, 19 april

RESULTAAT
Na het volgen van deze vijf lessen ben je weer helemaal up to date. Weet je echt alles over klantreizen (customer journeys) en hoe je deze onderscheidend weet in te zetten voor jouw klantgroepen binnen jouw concept. Hoe speel je succesvol in op de behoefte van de klant? Hoe bied je de klant steeds opnieuw een relevante en persoonlijke ervaring?

DEELNEMEN
Voor slechts € 1.195 (ex btw) neem je deel aan alle vijf cursusdagen en profiteer je van de laatste retailinzichten, tips en tricks. Deze prijs is inclusief een exemplaar van het boek Prikkel de Koopknop, een lesbrief, digitale hand outs en oefeningen voor thuis. Een losse les volgen? Dat kan voor € 265 per les.

AANMELDEN, VRAGEN?
Wil je je meteen aanmelden of heb je nog vragen? Neem vrijblijvend contact met op met Carin Frijters via mail:  Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. of telefoon: 06 22991709. 

Twijfel je nog over deelname? Kom gerust even sfeer proeven tijdens een van de lessen en schuif gratis en vrijblijvend een uurtje aan.

retail design anthropologie 
Anthropologie, Upper East Side, New York City