Brand the Change

Stylink.Studio  maandag 22 januari 2018

Think like a brand strategist, develop unique brand experiences and attract the right audiences

De nieuwe generatie ondernemers en bedrijven probeert - naast financiële winst - ook maatschappelijke waarde te creëren door sociale en ecologische problemen aan te pakken. De verandering die deze 'changemakers' willen zien moeten ze natuurlijk wel overtuigend kunnen overbrengen. Daarvoor is goede branding nodig; merkontwikkelaar Anne Miltenburg schreef daarover een praktisch en inspirerend boek.

Brand the Change-book #branding #changemakers #purposemarketing #changemakers #businessdevelopment
Brand the Change geeft voorbeelden, tips & tricks, case studies en oefeningen

Theorie, praktijk & diy
Het boek Brand the Change gaat over het proces van het stap voor stap opbouwen van een merk. Het laat de ervaringen van een tiental changemaking merken in casussen zien; er zijn essays van 7 gastauteurs over o.a. trademarking en digitale marketing en het biedt volop handvatten en oefeningen voor changemakers om hun eigen sterke merk op te bouwen.

Denk als een merkstrateeg
Of je nou een innovatief nieuw product maakt, een dienst aanbiedt, nieuwe ideeën verspreidt, of jezelf als leider in jouw vakgebied wil positioneren, denken als een merkstrateeg zal je helpen om een duidelijke, aantrekkelijke boodschap over te brengen, unieke merkervaringen te creëren en uiteindelijk het juiste publiek aan te trekken en te overtuigen.

Verwacht in Brand the Change geen methodes of handleidingen voor grootschalig markt- of consumentenonderzoek. Het boek richt zich vooral op kleinere en/of startende organisaties die daar toch geen tijd en/of budget voor hebben. Heb je wel de beschikking over dat soort data, dan kun je die op elk gewenst moment toevoegen. 

Tribe & Event
Geheel in lijn met de branding-filosofie is rond het boek zelf ook een tribe gestart (op Facebook) en is er op 22 februari a.s. een live event in Pakhuis de Zwijger, met sprekers, discussie en speed dating

Brand the Change 
Auteur: Anne Miltenburg
Uitgever: BIS Publishers
Taal: Engels
224 pagina's, geïllustreerd
ISBN 978 90 6369 478 4
Prijs: € 29,90 (inclusief btw)
Bestellen bij BIS Publishers

spread-Brand the Change-book
spread uit 'Brand the Change'

"Hoop is geen merkstrategie. We kunnen er niet van uitgaan dat onze goede bedoelingen zichzelf verkopen. Uitdagingen op zo'n grote schaal en met zo'n grote urgentie vergen een professionelere aanpak om onze veranderingen aan de wereld te verkopen en wel zo snel mogelijk." Anne Miltenburg