Trends in retail: 27 november Co-Laboratory

RetailTheater  maandag 13 november 2017

Tijdens CO-LABORATORY op maandag 27 november delen verschillende sprekers de laatste trends en frisse inzichten. Deze keer staat het Co-lab in het teken van de lancering van de vernieuwde (derde!) druk van Prikkel de Koopknop. Met sprekers die aansluiten op de thema's en cases uit hét retailboek, zoals omnichannel.

co-lab retailtheater shop trends #retail #trends #retailtheater

Retail-interieurtrend: Transforming
Wetenschap en technologie reiken ons dagelijks mogelijkheden aan om de fysieke winkel sterker te maken en zijn magneetfunctie te laten behouden. Maar hoe maak je hierin nu de juiste keuzes? Keuzes die passen bij jouw concept? Hoe prikkel je de consument met de juiste inzet van technologie op de winkelvloer?

Retailexpert Carin Frijters gaat in op de trends waarmee retailers in 2018 te maken krijgen. Met een focus op de retail-interieurtrend TRANSFORMING. Deze trend verkent grenzen en laat sensorische ervaringen achter die de gemiddelde consument eerder niet voor mogelijk hield.

RetailTheater retail interieurtrends #interior #retail #trends

De sprekers 
Helma Loomans van Consumatics neemt ons mee in nieuwe onderzoeksmogelijkheden gericht op onbewust consumentengedrag. Rene Spaanderman van omnichannel retailbureau Kega geeft een quick-scan van de technologische mogelijkheden die eenvoudig toepasbaar zijn in je winkel en vertelt over de do en don'ts. Maar we hebben het niet alleen over techniek, maar ook hoe je het verschil maakt door het bouwen aan een community. Want dat is wat storemanager Dave de Graaf van Rapha Cycle Club doet. En tot slot lanceren we alweer de derde druk van het boek Prikkel de Koopknop met actuele cases van onder andere de nieuwe concepten van JUTTU en HKMX.

#technology #retaill #trends RetailTheater

Waarom moet je erbij zijn?
Het doel van het co-lab: elkaar zoveel mogelijk inspireren en ervaringen delen. De verhalen hebben allemaal een eigen invalshoek. Eén ding hebben ze gemeen: ze gaan dieper in op de staat van retail en verbinden verschillende branches.

Stel na afloop tijdens de borrel al jouw vragen aan een van de specialisten, leg verbindingen en deel ervaringen uit met andere deelnemers. Na deze dag ben je weer helemaal up to date en ben je beter in staat keuzes te maken als het gaat om ontwikkelingen binnen retail!

  • Een ticket kost € 34,95 (ex btw)
  • Ticket plus de derde editie van Prikkel de Koopknop kost slechts € 54 (ex btw)! 

Check je agenda en bestel hier je tickets.

PROGRAMMA 27 November 2017

  • 12.45 Inloop + drankje + lekkernij
  • 13.15 De retailtrends voor 2018
    Carin Frijters, retailexpert, auteur en oprichter CF retail en platform RetailTheater
  • 14.00 Virtual Reality in retail: de methode voor de optimale winkelinrichting en klantbeleving!
    Helma Loomans, mede-eigenaar van Consumatics; hét onderzoek- en adviesbureau met als specialisme onbewust consumentengedrag.
  • 14.30 Rapha Cycle Club, het concept waar het letterlijk draait om mensen.
    Dave van Loon, storemanager Rapha Cycle Club
  • 15.00 Hoe maak je de juiste technologische keuzes voor de winkelvloer anno nu?
    Rene Spaanderman, retail strateeg van omnichannel retailbureau Kega
  • 16.00 Lancering nieuwste editie Prikkel de Koopknop
  • 16.15 Drankje + verbinden + netwerken

LOCATIE

Broeinest
Zomerhofstraat 71
3032 CK Rotterdam

RetailTheater co-lab #inspiratie #trends #retail

Over Broeinest
Broeinest is dé materialenbibliotheek en ontmoetingsplek voor (interieur)architecten, stylisten, creatieve geesten en ontwerpers. In Broeinest worden producenten, merken en materialen samengebracht om zo – (interieur)architecten en ontwerpers beter te bedienen, begrijpen en bereiken.