Seminar met Christine Boland: consumententrends 2019

Stylink.Studio  dinsdag 19 september 2017

Op dinsdag 3 oktober kijken Christine Boland en David Shah vooruit naar de consumententrends van 2019. In hun presentaties zullen zij de 'why' en 'how' van de aankomende tijd ontleden.

consumententrends 2019 // Chistine Boland // #trends #consumententrends #2019

Christine Boland
In haar trendpresentatie 'PRINCIPLES OF PROGRESS – the new consumer drivers discovered' neemt Christine Boland je mee van omgevingsfactoren en nieuwsfeiten naar haar visie op langlopende consumententrends en de mogelijkheden die deze bieden. Vanuit een perspectief van productdesign, retail, food en fashion zullen veel inspirerende voorbeelden langskomen. 

Christine Boland: "Wat hebben we nodig in een wereld waarin verkramping en onbegrip toeneemt terwijl het systeem eromheen steeds meer fluïde wordt? Wat zijn de voorwaarden voor het overstijgen van deze paradox? Hoe communiceer je inclusiviteit zonder de exclusiviteit van je merk uit het oog te verliezen? Het antwoord op deze vragen maakt de meest relevante consumenten drijfveren inzichtelijk. En daar liggen de kansen. Die ga ik laten zien in nieuwe analyse THE PRINCIPLES OF PROGRESS."

David Shah
David Shah zal in zijn Engelstalige presentatie "HUMAN AND INHUMAN" ingaan op de noodzaak van out-the-box denken op het gebied van design en marketing. Noodzakelijk voor bedrijven om te overleven in een wereld waar je klanten al het materieel noodzakelijke al bezitten.

trends 2019 // Christine Boland // David Shah #trends #consumertrends

Een aantal topics die in zijn lezing voorbij zullen komen:

  • MAN/MACHINE - We really are now in the era of AI and advanced robotics. Don’t worry, the creative professions are safe! Really? We’ll tell you how safe your job is. And the swing back as humanity learns to recognize the true value of its physical, social and emotional selves. This is us! 
  • MORAL/AMORAL - The rise of morality in business and design as more and more companies pin their beliefs to the mast. Why sustainability is the hottest thing in fashion right now?
  • HI/LOW- Pop culture and high culture mix in everyday situations. Gucci forever? 
  • LUXURY/BANAL - As the move into ‘the transitional economy’ what’s the future for luxury and fashion in a world where everyone is trying to ‘improve’ themselves. SMALL/BIG - In a world run by five companies, can David really beat Goliath. How the small can win. 
  • DRESSED/UNDRESSED - The rise of modest dressing – why do we go naked on Instagram and covered up on the street?

David Shaw: “For the last five years, we have been living on a polarized society – have & have not; left wing & right wing; nationalist & internationalist; local and global. Unfortunately our bookended life will go on. Who's in charge as AI is making itself felt and what does it mean for design, retail and the creative industry?"

Praktisch

  • 3 oktober 2017, van 12:30 tot 16:30 uur (inclusief lunch)
  • locatie: Pakhuis de Zwijger, Amsterdam
  • Tickets, inclusief trendboekje: € 295 per persoon (ex btw). Studenten en docenten betalen € 150.
  • Aanmelden via de website van Appletizer


seminar consumententrends christine boland 2019