Kort nieuws dat je deze zomer niet wilt missen - het Resumé

Stylink.Studio  vrijdag 04 augustus 2017

Brandless: 'no logo' brand voor bewuste consumenten

brandless

In juli ging 'Brandless' online, een online shop merkloze producten die zwaar inzet op hippe 'values'. Je vindt er glutenvrij, biologisch, veganistisch en/of suikervrije voedings-, verzorgings- en beautyproducten naast spullen voor huishouden en kantoor. Alle producten gaan voor $ 3 over de virtuele toonbank; je kunt lid van de familie worden om verzendkosten te sparen en hongerige mensen helpen. Voor dit non-merk is zwaar ingezet op branding; het Nederlandse g'woon (zonder hoofdletter), het nieuwe merk van inkooporganisatie Superunie, steekt er wat bleekjes bij af.


Colette stopt

Colette Paris Closes Doors #colette #paris #conceptstore

Eind dit jaar sluit Colette, de iconische concept store in Parijs, definitief haar deuren. Mogelijk neemt Saint Laurent de winkel over - de locatie dan, niet het Colette zelf. Het einde van een tijdperk (en het einde van de concept store?). 


Workshops bij Textile Research Centre Leiden

ikat weaving - workshops @ Textile Research Centre Leiden #ikat #textile #workshops #indonesia

Tussen 12 en 24 augustus geeft een groep ambachtsvrouwen uit Kalimantan (Borneo, Indonesië) workshops in het verven en weven van ikat-stoffen, om mandvlechten en katoenspinnen. In het TRC is ook een tentoonstelling van hun werk te zien.


5 sterren-review schrikt kopers af

phony reviews that nobody actually believes

Een goede review op internet leidt niet altijd tot meer aankopen. Sterker nog: een merk of een product dat vijf sterren krijgt wordt juist minder verkocht, omdat consumenten denken dat zo’n beoordeling te mooi is om waar te zijn. Daar zouden ze zomaar eens gelijk kunnen hebben.


Superhelden in het Louvre

superheroes exhibition in Louvre // photo by Leo Caillard // #superhero #louvre #digitalphotography #manipulation #leocaillard #sculpture #phantasy

Na het succes van de serie ‘Hipsters in Stone’ gaat de Fanse fotograaf Leo Caillard nu aan de slag met superhelden. Zijn foto's van stenen superhelden zijn tentoongesteld in het Louvre.


Ken met knot

Ken met knot. #barbie #ken #manbun #diversity #barbiefashionistas

In 2016 begon Barbie met diversiteit: niet langer is Barbie uitsluitend blond, lang en slank, binnen 'Barbie Fashionistas' zijn er nu ook andere modellen, kleuren en haardrachten te vinden. Nu moet Ken er dus ook aan geloven. Ook hij kan inmiddels een kleurtje hebben of een bril of -nieuw!- een knotje dus: een Ken-bun.


Wat doet Amazon met een ‘echte’ winkel?

amazon bookstore #retail #online #fysiek

Online retailers betreden de winkelstraat, zo ook de Amerikaanse gigant Amazon De fysieke winkels van de boekengigant zijn ingericht alsof je door Amazon.com heen klikt.


Experience design is meer dan alleen visueel

hit gallery // Hong Kong #retail #retaildesign #minimalist #hongkong #blue #striped #experiencedesign

Een goede customer experience is als een theaterproductie waarin spelers, crew, decor en techniek gezamenlijk - op basis van een uitstekend script - de brand tot leven brengen. Dat is iets heel anders dan wat de beperkte visuele concepten die de meeste retailers neerzetten, betoogt Doug Stephens, de oprichter van Retail Prophet.


Hermès shoot in bibliotheek Rijksmuseum

Hermès Rijksmuseum #photoshoot #fashion #library #hermes #rijksmuseum #amsterdam

De nieuwe campagne van Hermès is gefotografeerd in de bibliotheek van het Rijksmuseum in Amsterdam. Fotograaf Frederik Vercruysse maakte de beelden van onder meer over de balustrade gedrapeerde stof en sjaals die vrij lijken te zweven in het atrium van de bibliotheek.


Fascinerende miniaturen

Joshua Smith miniatures dollshouses #miniatures #architecture #joshuasmith #art

De Australische kunstenaar Joshua Smith bouwt gebouwen en objecten uit de stedelijke omgeving na op een schaal van 1:20. Levensecht, dus alles behalve gelikt laten zijn miniaturen zien hoe mensen de stad gebruiken: als werk- en leefomgeving.


Ypperlig: Hay x IKEA

IKEA Hay Ypperlig collaboration #ikea #hay #furniture #scandinavian #design #green #chairs #greenery

Op het blog van PURE Styling alvast een aantal beelden van de collectie Ypperlig, een samenwerking van IKEA en Hay. Ypperlig komt in oktober 2017 op de markt.


Conceptuele orgaandonatie

second life toys #concept #organdonation #photography

Second Life Toys is een Japanse campagne uit 2016 om de aandacht te vestigen op het gebrek aan orgaandonors. Via de website kunnen mensen knuffeldieren aanbieden om organen te doneren of te ontvangen.