Kort nieuws - het Resume

Stylink.Studio  vrijdag 23 juni 2017

Digitale goudmijn: 3000 jaar modegeschiedenis gedigitaliseerd

width=

We Wear Culture is een samenwerking tussen Google en ruim 180 bedrijven en instellingen in 42 landen. De verzameling is verschillende manieren te doorzoeken: op thema, stijl, periode, materiaal, techniek... een ware goudmijn

scrapbook japan red fabric color


Photo ark voor bijna uitgestoren dieren 

photo ark - verzameling dieren die op het punt staan uit te sterven

De Photo Ark van National Geographic fotograaf Joel Sartore is een inzichtelijke en gedetailleerde weergave van dieren die op het punt staan uit te sterven. De verzameling om vat momenteel foto's van meer dan 6500 verschillende dieren. 


Nagellak voor moslims 

 Halal nagellak #HalalPaint

Orly ontwikkelde samen met een team van moslima's een nieuwe collectie van zes halal gecertificeerde, ademende nagellak: HalalPaint.


7 miljoen unieke Nutella-potten

width=

Middels het gebruik van een speciaal algoritme, kreeg Nutella het voor elkaar om 7 miljoen unieke etiketten uit te printen en op die manier evenzoveel unieke potten Nutella in de winkel te zetten. De verpakkingsstunt vond plaats in Italië, het thuisland van het hazelnootpastamerk. De limited edition was binnen een maand uitverkocht.


Rineke's link met oude meesters

width=

Verslaggever Wieteke van Zeil kan als geen ander bijzondere aspecten in een schilderij ontleden. Ze nam het werk van fotograaf Rineke Dijkstra, nu te zien in het Stedelijk, onder de loep en vond links met oude meesters.


Louis Vuitton presenteert: Six Girls

In deze video van Louis Vuitton zie je virtuele avatars van zes modellen, gebaseerd op 3D-scans van honderden foto's van de fall fashion show. Wat is echt, wat is nep?


Wie heeft er baat bij the Internet of things? 

internetdingen

We komen er niet meer onderuit: the internet of things waarin apparaten, diensten, leveranciers en fysieke locaties met elkaar verbonden zijn. Dat levert enorme hoeveelheden data op, die, zo luidt de belofte, ons allemaal ten goede komt. Kan dat eigenlijk wel?Internet Of Things verbindt apparaten, diensten, leveranciers en inspanningen. Zo meten en beheersen we de wereld rondom ons te meten en te beheersen. 


Nederlandse Ruba Zai is gezicht van eerste moslimalijn Dolce & Gabbana

width=

Toen designer Stefano Gabbana haar onlangs benaderde, dacht ze met een oplichter te maken te hebben. Nu is fashionista Ruba Zai (23) het gezicht van de eerste moslimalijn van het Italiaanse modehuis Dolce & Gabbana. 


Brand museums

width=

Er is een stijging gaande in merkmusea's. Het is een creatieve manier om bedrijven en merken hun geschiedenis en producten te tonen. Voorheen meestal alleen de culinaire merken maar nu ook retailers die hier gebruik van maken. Zoals bijvoorbeeld IKEA.

Nog meer IKEA: vanaf 2018 zijn meubels en andere producten van de blauw-gele reus te koop via Amazon. Het betreft een test, met als doel beter te concurreren met de Chinese rivaal Alibaba.


Ootje Oxenaar maakte Nederlandse geld wereldberoemd

width=

Robert Deodaat Emile ('Ootje') Oxenaar maakte meer mooie dingen, maar zijn bankbiljetten vormden een absoluut hoogtepunt van zijn carrière. Oxenaar is 87 jaar geworden.


Mensen bestellen liever groente met 'sexy' naam

eten-met-sexy-naam

Wanneer de naam van groentegerechten wordt opgeleukt, zijn mensen sneller geneigd dit te bestellen en er meer van te eten, blijkt uit nieuw onderzoek. De 'sexy' groente werd 23 procent meer gegeten dan het gerecht dat een 'basisnaam' kreeg - terwijl het gerecht hetzelfde was.


Weg met de uitverkoop; duurzaamheid moet je doen

width=

Over de problemen van het modesysteem, en de snelheid ervan, wordt heel veel geschreven maar als je niets verandert, gebeurt er ook niets. Slow Fashion, geen seizoenen, geen uitverkoop zijn de nieuwe uitgangspunten van Graanmarkt 13. 


Nieuwe Instagram Tag voor adverteerders

width=

Veel populaire Instagrammers worden betaald om producten van adverteerders te promoten. In een recent onderzoek bleek dat bij 93 procent van dit soort berichten niet duidelijk was dat het feitelijk reclame betreft. Een nieuwe Instagram-tag zal dat probleem oplossen: op de plaats van de geotag verschijnt de tag 'Paid partnership with' plus de naam van de adverteerder.

Gedwongen openheid voor Influencers