(Veel) kort nieuws - het Resumé!

Stylink.Studio  vrijdag 09 juni 2017

Zesde editie Unseen

Unseen 2017 #unseen

Unseen Amsterdam vind plaats van 22 t/m 24 september op het Westergasfabriekterrein te Amsterdam. Unseen toont het nieuwste op het gebied van hedendaagse fotografie waarbij de meest recente ontwikkelingen worden uitgelicht door het werk van opkomend talent en nieuw werk van gevestigde kunstenaars.


NYC: van afvalbak tot bloemenvaas

Bloemenontwerper in NYC transformeert afvalbakken in boeketten #NYC #flowers

Bloemenontwerper Lewis Miller geeft lege afvalbakken een nieuw leven door er enorme kleurrijke boeketten in te zetten. Waar mensen eerder met een boog om heen liepen, bekijken ze nu graag van dichtbij.


Gordijnen van haar

Gordijnen van haar #routedunord2017 #hairart #humahair #felt #textiles #textiledesign #textileart

Beatrice Waanders van the Soft World maakt fantastische gordijnen met haar. Voor de "Hairyurt" leverden kapsalons uit het Oude Noorden in Rotterdam de grondstof: het haar van inwoners van alle nationaliteiten die vreedzaam samenleven. Foto: Aldwin van Krimpen.


Gucci-Geek

Gucci lanceert bijzondere collectie t-shirts: Gucci-Geek #gucci #illustration

Gucci Geek, een samenwerking met illustrator Angelica Hicks, is een collectie van 11 t-shirts in limited editions - als een echte kunstcollectie. De collectie is gelanceerd met guerrilla marketing: muurschilderingen van de illustraties uit de collectie.


Zeepbootje

Zeepbootje van Floris Hovers

Ontwerper Floris Hovers liet zich inspireren door de ervaring en kunde van de cliënt-medewerkers in de zeepgieterij van zorgorganisatie Siza. Hij vertaalde een zeepvorm naar een bootje in frisse tinten. 


Clown als cultureel compromis

Clown als cultureel compromis #clown #culture #mexico

Op katholieke feestdagen dansen er clowns op de straten van Coatepec in Mexico; een compromis tussen de traditie van de inheemse bevolking en het katholicisme van de Spaanse Kolonisten.


Sjaal van 10.000 festivalpeuken

Sigaretten als grondstof #isaacmonte.nl #cigarette #cigarettefilter #material #knitting #textile #filterfactory

Peuk voor peuk werden ze opgeraapt. Kunstenaar Isaac Monté gebruikte duizenden uitgetrapte sigaretten en breide er een sjaal en een muts van. Ze zijn te zien bij de Stenden Hogeschool en op de komende editie van het festival Welcome to the Village.


Help mee met het enorme mode-kunstwerk bij Mediamatic

het symbolisch fashion fleece monument #mediamatic

Leer alles over handbreiwerk, kleding recycling en de invloed van wegwerpmode terwijl je mee werkt aan het symbolisch fashion fleece monument, een mode-kunstwerk van verknipte fleecetruien.


Gender Fluidity

Mannen als model in make-up reclames en vrouwen met mannenkleding - de modebranche wordt zich er steeds meer van bewust. Dus waarom bestaan er nog vrouwen- en mannenbladen?


‘De Designdroom’, nieuwe competitie voor interieurdesigners

De Designdroom #IKEA #designdroom

In het TV programma De Designdroom, een initiatief van IKEA, SBS en Talpa, wordt gezocht naar de beste interieurdesigner van Nederland. Zes interieurdesigners gaan de spannende strijd met elkaar aan om de meest praktische interieurs te ontwerpen en uit te voeren binnen 48 uur.


Duiven Pumps

De Japanse ontwerper Keiko Ohata heeft een paar Duiven Pumps ontworpen zodat de duiven niet meer zouden schrikken van haar voeten. En tegelijkertijd om zich te mengen met het stedelijke wild in Tokio's Ueno Park.


Lidl komt met kledingcollectie

Lidl komt met kledingcollectie #lidl

Fotomodel Heidi Klum ontwikkelde voor Lidl een kledingcollectie. Eind dit jaar in de winkel.


Chiharu Shiota presenteert retrospectief overzichtstentoonstelling

Chiharu Shota in het Noordbrabants Museum #chiharushiota

Chiharu Shiota’s eerste solotentoonstelling in Nederland biedt een retrospectief overzicht van haar oeuvre. De speciaal op maat van Het Noordbrabants Museum gemaakte installatie Uncertain Journey is het klapstuk van de tentoonstelling.


Dynamische prijzen zijn de toekomst

Dynamische prijzen zijn de toekomst #shopping

Prijzen die zich aanpassen aan de beschikbaarheid én aan jouw profiel. Ben je gewend € 500 uit te geven aan een jurkje? Dan gaat de prijs van dat tasje ook omhoog. Onder meer gezichtsherkenning-software identificeert gebruikers en beveelt aankopen aan, weigert ze - of past de prijs aan.


Breien met codetaal in de WOI

Breien met codetaal #hashtags voor Pinterest

Tijdens de Eerste Wereldoorlog breiden vrouwen geheime boodschappen. Bobbels en gaten in een breiwerk waren een manier om stiekem te communiceren.