Kort nieuws - het Resumé

Stylink.Studio  vrijdag 26 mei 2017

Move over eenhoorn, hier is de zeemeermin

Zeevoedsel als zeemeerminnen #seafood #mermaid

De eenhoorn verliest terrein aan zeemeerminnen: na de zeemeermin dekentjes, make-up en tassen komen nu ook zeemeermin-geïnspireerde drankjes en gerechten op de markt, healthy producten als mermaid toast, mermaid frappuccino en latte (en sardines natuurlijk).

zeemeermin als inspiratiebron #mermaid #brush #makeup


Fool yourself with food: Volumes van Marije Vogelzang

Onze hersenen registreren hoeveel we gegeten hebben aan de hand van het volume op het bord. Marije Vogelzang speelt hier op in met objecten die ze tussen het voedsel plaatst. Onze hersenen gaan ervan uit dat we een vol bord op hebben en geven dus aan de we genoeg gegeten hebben. Zou 't werken?


Hoorbare tattoos

Altijd je favoriets song bij de hand -  als tattoo. Als je de tattoo scant met je telefoon wordt de soundwave afgespeeld (maar als je toch je telefoon nodig hebt... #laatmaar).


Fairtrade verdienmodel van supermarkten

Fairtrade is een verdienmodel #fairtrade

Fairtrade is eerder een verdienmodel voor handelaren, fabrikanten en supermarkten, dan een serieuze poging om het leven van mensen die zich halfdood werken voor ons luxevoedsel te verbeteren, zegt Teun van de Keuken. Om boeren echt fatsoenlijk te belonen zouden zij moeten meedelen in de winst van het eindproduct. Alleen dan zorg je dat boeren echt meeprofiteren van de enorme winsten die hier worden gemaakt. Dat is pas fair.


Dove campagne, flessen in vrouwelijke vormen

Dove campagne, flessen in vrouwelijke vormen #dove

Badzeep in flessen die net zo veel variatie in vormen hebben als het vrouwenlichaam- smal, breed, dik, dun, peervorm of wespentaille: het leek Dove een goed idee. De marketingstunt bleek een publicitair mijnenveld. 


Spelen met verwachtingen en stereotypes

 

Chris Buck over verwachting en stereotypes#photgraphy #chrisbuck

In zijn fotoserie "Let's talk about race" in O (the Oprah Magazine) speelt Chris Buck met verwachtingen en stereotypes - door heel eenvoudig rollen om te draaien. De foto's maken veel los op social media. 


Vanaf 15 juni in het Zilvermuseum: Silver Design in Time

beschrijving (deze tekst stuurt mee bij link) image plus #hashtags voor Pinterest

Het Nederlands Zilvermuseum in Schoonhoven presenteert een overzichtstentoonstelling van zilveren designobjecten van ruim 100 jaar Nederlandse zilverindustrie. De tentoonstelling begint met zilverdesign van Christopher Dresser en eindigt met Marcels Wanders. Een van de hoogtepunten uit de tentoonstelling is een mokkaservies van Eissenloeffel van zilver en emaille.