Resume: nieuwtjes die je niet wilt missen

Stylink.Studio  vrijdag 12 mei 2017

Dolce and Gabbana in je keuken 

Baking is very fashionable! dolce&gabbana kitchenwear for Smeg

Dolce and Gabbana ontwierp voor Smeg tal van keukenapparaten zoals mixers, koffieapparaten en theepotten. Om heel hebberig van te worden. Benieuwd waar ze de volgende keer mee komen!


Op zoek naar producten met universele waarden

De snelgroeiende religieuze groep heeft meer invloed op consumenten dan wij denken. #fashion #modest

Jonge, zelfbewuste moslims consumenten zorgen voor een bredere verandering in koopgedrag. Producten moeten universeler zijn en meer waarden hebben - niet alleen de traditionele religieuze waarden maar ook ethische zoals milieubewust, gezond en 'fair'. Modest Fashion is een bekend voorbeeld, maar er zijn ook grote markten voor halal food, beauty en travel.


Illustraties gulden snede op Kickstarter 

Een Venezolaanse architect en illustrator maakt prachtige tekeningen #guldensnede

Architect Rafeal Arouja maakt al 40 jaar met de hand 'gulden snede' tekeningen - je bent ze ongetwijfeld al eens tegengekomen. Een kickstarterproject voor een kleurboek van zijn werk loopt een beetje uit de hand: de stand staat op een half miljoen Australische dollars in plaats van de 27.000 die hij wilde ophalen. 


Retail knockoffs: nepwinkels met nepmerken

Bekende merken hebben hekel aan namaakwinkels de zogeheten retail knockoffs #knockoffs

Vooral Chinezen zijn er erg goed in. Maar zijn de nepwinkels - of knockoffs - wel zo schadelijk als wij denken? Knockoffs leveren 'brand awareness' op voor het authentieke merk, daar waar de ketens niet zitten. Is samenwerking een optie?


Emoji's als ornament in architectuur  

De meest herkenbare iconen van de 21ste eeuw op de gevel: emoji's #emoji

Geen leeuwenkoppen of mondernistische ornamenten maar emoji's: architect Changiz Tehrani gebruikt ze voor een nieuwbouwproject in Amersfoort.


Exclusiviteit online: Louis Vuitton lanceert platform Clos 19 

Louis Vuitton lanceert platform Clos 19 voor exclusieve ervaringen #LVMH #clos19

Clos 19 is ontstaan door een samenwerking van Louis Vuitton met een wijnmerk. Het platform biedt exclusieve reizen, wijnproeverijen en workshops aan - met ervaring en beleving als toverwoorden.


Junkfood voor hipsters

The new packaging of junkfood  for hipsters #Packaging #Food #Hipsters

Junkfood verpakt in eco kleuren en natuurlijke materialen om hipsters te verleiden. Als het werkt - we vermoeden van wel - dan mist de hipster helaas wel de lol van junkfood. Wat ons betreft is junkfood pas bevredigend als het in alle opzichten fout is; de verpakking draagt bij aan de vettebekervaring. Iemand nog een roze koek?

The new packaging of junkfood


Van koeienmest naar bioplastic en textiel

Van koeienmest naar bioplastic en textiel #fashion #duurzaam #Mestic

Jalila Essaïdi moest een oplossing vinden voor het mestoverschot. Het hoge cellulosegehalte van de mest maakt het mogelijk om er bioplastic en textiel van te maken.


Jeugdsentiment: Mac & Maggie

In memoriam: Mac & Maggie #magenmaggie

Iedereen die zichzelf eind jaren tachtig, begin jaren negentig maar enigszins hot, cool of avantgardistisch vond, kocht zijn of haar kleding bij Mac & Maggie. Vintageblog Gowiththevlo wijdt een prachtig in memoriam aan de twee M’s. 


New Urban Crisis: creatieve klasse verwoestte de stad 

The new urban crisis van Richard Florida's #crisis #city #creativeclass

Vijftien jaar na het verschijnen van zijn boek "the Rise of the Creative Class" kijkt auteur Richard Florida terug. Zijn visie, die is omarmd door stadsbesturen over de hele wereld, bleek een aantal wezenlijke zaken over het hoofd te zien. Sterker nog: de opkomst van de creatieve klasse gaat gelijk op met de steeds grotere ongelijkheid in de steden. 

Uh-oh. De creatieve klasse stimuleert stedelijke ongelijkheid


Cursus 'Merk Ik' @sea

Cursus 'Merk Ik' aan zee #sea

Luister naar het rustgevende ruisen van de zee en adem de helende zeelucht in. Kom tot verfrissende nieuwe inzichten en ideeën. Staar naar de eindeloze weidsheid van het strand en speel met het zand in je hand. Maak verbinding met de elementen: aarde water en lucht en transformeer jouw MERK IK.


Het verschil tussen Snapchat en Instagram Stories

Instagram Stories vs Snapchat #instagram #snapchat

Instagram-stories zijn een compilatie van losse foto’s of video's die je voor 24 uur de wereld in kunt sturen - daarna verdwijnen ze automatisch van je  profiel. Helder overzicht van de voor- en nadelen van deze nieuwe functie van Instagram plus een vergelijking met Snapchat.

Wat je moet weten over Instagram Stories


De vele gezichten van de IKEA-tas 

De IKEA sneaker #ikea #sneakers

What the FRAKTA?! Na de tas van Balenciaga volgden onder meer sneakers, petjes, mondkapjes, strings & nog veel meer - met de IKEA-tas als basis. 


Gouden varkens blokkeren weergave Trumplogo

Vier zwevende gouden varkens blokkeren weergave Trumpsign #Trump #pinkfloyd

Vliegende varkens, die kennen we nog van de cover van Pink Floyd's Animals album. De gouden kleur verwijst naar Trump's voorkeur voor goud in zijn branding en interieur. New World Design, gevestigd in een gebouw vlakbij de Trump building in Chicago, zet de flying piggies in om het zicht op het Trumplogo te blokkeren. Ergens deze zomer wordt het gerealiseerd - voor één dag. Met de zegening van Pink Floyd.