Kort nieuws dat je niet wilt missen: Resume!

Stylink.Studio  vrijdag 10 maart 2017

Hoe ziet de ideale man eruit?

Verschuiving in mannelijke schoonheid normen is big business. Reclame industrie en social media spelen een belangrijke rol. Wat is de toekomst van het 'authentieke' mannelijk lichaam? Richard van Hooijdonk onderzocht het.


Overleven in tijden van Trump

Consumenten lijken opgesplitst in twee groepen - 'wij' en 'zij' - en emoties lopen hoger op dan ooit. Experts vertellen hoe merken en retailers in dit gevoelige landschap kunnen navigeren. Ook bruikbaar in verkiezingstijd!


Grow your own clothes

De kledingindustrie is de tweede grootste vervuiler ter wereld. Dat vraagt om nieuwe ideeën en strategieën. Kweek je eigen kleren bijvoorbeeld. Suzanne Lee ontwikkelde een methode om bacteriën weefsels te laten groeien.


JPG Loves Latin America

Van de 'favela's' van Rio tot het presidentiële paleis in Buenos Aires: Jean-Paul Gaultier Loves Latin America. In 9 filmpjes, uitgezonden via social media deelt JPG zijn ervaringen met ons, gewone stervelingen. Gegarandeerd over-the-top!


Waarom bruin het nieuwe zwart wordt

Een interview met Stylink’s Anna Borsboom in Insights, over de woontrends van 2017.


Missoni showt pussy hats

De ‘pussy hat’ die voor het eerst werd gedragen tijdens de Womens March tegen Donald Trump speelde een belangrijke rol tijdens de modeshow van het Italiaanse modehuis Missoni. Voor iedere bezoeker lag een pussy hat klaar op de stoelen en de modellen droegen ze aan het einde van de show als statement.


Crowdfunding voor Lenneke Wispelwey

Keramiste Lenneke Wispelwey wil haar horizon verbreden in China. Het is, zo zegt ze, "hoog tijd voor een nieuwe verdiepingsslag zowel voor mij persoonlijk als voor mijn ontwerppraktijk". Je kunt haar steunen met een donatie vanaf € 10.


Je kind in de cloud

Cloudpets, knuffels verbonden met internet, blijken niet zo onschuldig als ze eruit zien. Persoonlijke informatie van meer dan een half miljoen gebruikers - emailadressen, wachtwoorden, profielfoto's en stemopnames zijn in verkeerde handen gekomen.


First Permanent Fashion Museum in Paris

Binnenkort komt het eerste permanent modemuseum in Parijs, met dank aan Chanel. De collectie heeft een breed assortiment met onder meer kleding, accessoires, foto's en grafische kunst. Waarschijnlijk zal het museum in 2019 haar deuren openen.


Luxe op z'n kop

Mensen blijken gelukkiger als ze minder kopen. De helft van de mensen geeft aan dat ze waarschijnlijk gelukkiger zijn als ze minder consumeren, zo blijkt uit onderzoek


Textielworkshops van Textilice

Sublimatie
Leer, creëer, sublimeer! Een textielworkshop met onbeperkte mogelijkheden! Sublimatie is één van de meest veelzijdige textieltechnieken. Door middel van experimenten kom je tot verrassend originele, soms fotografische resultaten.

Fusing
Textilice presenteert: Fusing! Een workshop waarin je textiel en weefsels maakt door plastic te upcyclen en te combineren met stof. Een dag om uitgebreid te experimenteren en je resultaten tot een product verwerken!


Gewijzigde data van Cursus 'Merk ik'

Jezelf neerzetten als merk? In meerdere inspirerende sessies kom je tot verrassende inzichten over jezelf; een nieuwe kijk op wie je bent, wat je persoonlijke kracht is en waarmee jij je kunt onderscheiden. Én hoe je dit in de praktijk kunt realiseren. De nieuwe start datum is 24 maart 2017.