Nieuw: Tijdschrift van de Tijdgeest van Club Futur

redactie  maandag 13 februari 2017

"Bodyconsious" is het thema van het eerste nummer van het Tijdschrift van de Tijdgeest door Club Futur. Het magazine gaat in op de invloed van technologisering, digitalisering, individualisme en de informatiemaatschappij op ons lichaam en hoe we daarnaar kijken.

Spread uit Tijdschrift van de Tijdgeest // Club FuturSpread uit Tijdschrift van de Tijdgeest // Club Futur

Trendtijdschrift
Het trendtijdschrift onderzoekt maatschappelijke ontwikkelingen op een filosofische en vooral beeldende manier. Het eerste nummer, Bodyconscious, gaat over hoe ons lichaam steeds meer een graadmeter wordt in een wereld waar alles snel en veel is.

In het magazine vind je trendkaarten, artikelen en bijzonder (eigen) beeld, verdeeld over vier subthema's: Food for Thought, Technoganic, Digital/Snalog en Escape and Play. En hoewel de Engelstalige titels anders doen vermoeden zijn alle teksten in het Nederlands geschreven, waardoor de tamelijk abstracte onderwerpen en invalshoeken goed toegankelijk zijn. 

Cover en trendkaart uit het Tijdschrift voor de Tijdgeest van Club Futur #trends #magazine #bodyconscious #clubfutur
links: conver van het Tijdschrift van de Tijdgeest, rechts: trendkaart 'Food for Thought'

Aanknopingspunten
Het magazine vertelt geen afgeronde verhalen en heeft geen wetenschappelijke pretenties, maar stelt vooral vragen en geeft met een uitgebreide bronnenlijst suggesties voor verder lezen en onderzoeken. Al die aanknopingspunten maken het een inspirerende bron van informatie en inspiratie. Eén puntje van kritiek dan: de middeleeuwse signatuurleer is heel bruikbaar als inspiratiebron, maar om het nou een "interessante theorie" te noemen... het is gewoon kwakzalverij. Of vooruit: tot de verbeelding sprekende kwakzalverij. 

Spread: inhoudsopgave Tijdschrift van de Tijdgeest #clubfutur #trends #bodyconscious
inhoudsopgave Tijdschrift van de Tijdgeest no 1

Tijdschrift van de Tijdgeest
Het Tijdschrift van de Tijdgeest kost € 12,50 en is een uitgave van Club Futur; hoofd- en eindredactie, trends en teksten, concept en styling van de fotografie zijn van de hand van Vera van het Hof. De prachtige vormgeving van de trendkaarten is verzorgd door Simone van Wijk; de rest van de grafische vormgeving door Katrien van de Camp. Wanneer er een tweede nummer van het tijdschrift komt is nog niet bekend.