Terugblik showUP: trends, samenwerkingen & nieuwe merken

RetailTheater  dinsdag 20 september 2016

Met een fijne balans tussen jonge ontwerpers, startende labels en bekende merken biedt vakbeurs showUP een mix van groen, sieraden, stationery, giftboeken en meer op het gebied van Home & Gift. Collectiespecialist Marloes van der Mispel van RetailTheater bezocht de beurs en deelt haar favorieten.

Terugblik showUP: trends, samenwerkingen & nieuwe merken #showUP16 #homedeco #interiorbeeld: www.showup.nl

Green revival
Levend groen is niet meer weg te denken uit het retaillandschap. Een trend die eerst alleen te zien was in magazines wordt nu op de beurs uitgebreid vertegenwoordigd door merken als Bloomon, Green Life en Pika Plant. Naast deze groene merken vind je plant- en bloempotten in de meest uiteenlopende creaties van keramiek, glas, mandwerk en beton. Of je nu op zoek bent naar een pot voor een mini-cactus of een XL bananenboom, het is er allemaal.

Terugblik showUP: trends, samenwerkingen & nieuwe merken #showUP16 #homedeco #interiorbeeld: Marloes van der Mispel

Back to basic met stationery
Social media is hot, maar stiekem blijven we houden van pen en papier. Schrijven is heel persoonlijk en stationery-merken hebben dit heel goed door. Bij specialisten als Studio Stationery en Creative lab Amsterdam én nieuwe merken zoals Monk & Anna, speelt stationery een belangrijk rol. Op de gehele beurs vind je een brede collectie van kleurplaten, boekjes, schriften en travelbooks voor jong en oud.

Terugblik showUP: trends, samenwerkingen & nieuwe merken #showUP16 #homedeco #interiorbeeld: Marloes van der Mispel

Samen sta je sterker
Terwijl de 'handel' vroeger schimmig en niet transparant was, is samenwerken nu de sleutel tot succes. Tijdens showUP zijn veel interessante samenwerkingen te vinden. Zo is het Rilla go Rilla platform ontwikkeld voor jonge ontwerpers en merken. Ook werkt Urban Nature Culture samen met FABEL om producten uit de collectie samen te presenteren.

Terugblik showUP: trends, samenwerkingen & nieuwe merken #showUP16 #homedeco #interiorbeeld: www.showup.nl

Kleur- en materiaaltrends
De belangrijkste kleur- en materiaaltrends in producten zag je uitgebreid terug. Koper heeft plaats gemaakt voor goud, 'less is more' krijgt een steeds grotere rol in productontwikkeling en transparantie is een must. Dit laatste zien we terug in de ontwikkeling dat ambacht steeds vaker hand in hand gaat met digitale technologie, zoals 3D-printing.

Terugblik showUP: trends, samenwerkingen & nieuwe merken #showUP16 #homedeco #interiorbeeld: Marloes van der Mispel

Een Home & Gift vakbeurs om in de gaten te houden
Als het gaat over Home & Gift, dan is showUP the-place-to-be. In twee dagen ben je weer helemaal bij met de nieuwste trends en ontwikkelingen. De sfeer is positief en je gaat naar huis met een hoofd vol inspiratie. Een onderscheidende factor volgens Marloes van der Mispel, omdat dit al jaren op veel toonaangevende woonbeurzen ontbreekt.

Terugblik showUP: trends, samenwerkingen & nieuwe merken #showUP16 #homedeco #interiorbeeld: www.showup.nl

Terugblik showUP: trends, samenwerkingen & nieuwe merken #showUP16 #homedeco #interiorbeeld: www.showup.nl

Terugblik showUP: trends, samenwerkingen & nieuwe merken #showUP16 #homedeco #interiorbeeld: www.showup.nl

Terugblik showUP: trends, samenwerkingen & nieuwe merken #showUP16 #homedeco #interiorbeeld: www.showup.nl

Terugblik showUP: trends, samenwerkingen & nieuwe merken #showUP16 #homedeco #interiorbeeld: www.showup.nl

Terugblik showUP: trends, samenwerkingen & nieuwe merken #showUP16 #homedeco #interiorbeeld: www.showup.nl

Terugblik showUP: trends, samenwerkingen & nieuwe merken #showUP16 #homedeco #interiorbeeld: www.showup.nl

Bewaren

Bewaren

Bewaren