Focus, voor je merk, bedrijf en jezelf!

Monica Sharma-Patnekar  maandag 01 februari 2016

Het is al februari. Je bent waarschijnlijk druk bezig met alle nieuwe doelstellingen die je voor jezelf had gezet in het begin van het jaar, of hebt dingen opgepakt en gaat door met normale gang van zaken. 

Maar heb je de tijd gehad om goed na te denken over waar je echt naar toe wil met je bedrijf? Misschien wel, maar je weet niet precies hoe je dat kan bereiken of waar je de tijd vandaan haalt. Soms ben je zelfs zo druk, maar heb je het gevoel dat je niet veel meer voor elkaar krijgt.

Ja, ken het gevoel. Iedereen heeft het weleens.

Daarom is het goed om de tijd te nemen en jezelf de volgende af te vragen:

Wat is mijn visie?

  • Waar wil ik eindelijk naar toe?
  • Als men over mij en mijn bedrijf praat, wat wil ik dat ze zeggen, in 3-5 jaar tijd?
Focus, voor je merk, bedrijf en jezelf!


Waar wil ik als merk echt voor staan? 

  • Wat onderscheidt mij van andere?
  • Waarom doe ik wat ik doe, wat doe ik en hoe? 

In de woorden van Simon Sinek, "People don't buy 'what' you do, they buy 'why' you do it". Dus heel belangrijk dit duidelijk te hebben voor jezelf. 

Focus, voor je merk, bedrijf en jezelf!
Start With Why model | source: https://www.startwithwhy.com


Dus hoe ziet mijn business model eruit? 

  • Hou een een overzicht van je bedrijf op 1 bladzijde. 
  • Van wat je aanbiedt, aan wie – je klant - hoe, en wat je daarvoor nodig hebt.
Focus, voor je merk, bedrijf en jezelf!
The Business Model Canvas | source:https://strategyzer.com

 


Hierna is het een kwestie van duidelijke keuzes maken en doen.

Als dit is wat ik wil bereiken, wat zijn de 3-5 acties die ik de eerste jaar voor elkaar moet krijgen? En vergeet niet de juist hulp in te schakelen waar nodig.

Als je weet waar je naar toe gaat, en hoe je dat wil bereiken, kan je ook veel meer richten op de activiteiten die nodig zijn. En dan heb je meer tijd over voor de dingen die je echt leuk vindt, wellicht de creatieve aspect van je bedrijf.

Ik ben benieuwd – heb je hierover nagedacht? Wat lukt en waar heb je moeite mee? Ik hoor graag van je.

En als je hierbij hulp nodig hebt, neem contact op voor een kennismaking. Van nauw samen werken om alles snel, op korte termijn, in kaart te brengen, of regelmatig coaching waarbij je veel meer zelf doet maar iemand hebt om de juiste vragen te stellen en richting te geven.

Maak 2016 het jaar van een duidelijke richting voor je merk, bedrijf, en jezelf! 

Neem contact op via of bel me 06-80143796.

Ik ben Monica, en heb 10+ jaar gewerkt in het bedrijfsleven van marketing executie tot strategie ontwikkeling, voor grote en kleine bedrijven. Sinds vorig jaar volg ik mijn dromen. Ik freelance terwijl ik ook een eigen bedrijf opzet (retail, online, design). In mijn freelance werk vind ik het leuk om andere (kleine) bedrijven te helpen met het ontwikkelen van hun eigen bedrijf (weten waar je voor staat, focus en actie ondernemen). Ik gebruik hier de ervaring die ik over de jaren heb opgedaan, en ook alles dat ik nu tegen kom, met het opzetten van mijn eigen bedrijf.