Retail-lovers opgelet: doe mee en win een retailworkshop!

RetailTheater  donderdag 16 juli 2015

Maak kans op een gratis les naar keuze uit de stoomcursus RetailTheater

Are you into retail? Dan is de stoomcursus RetailTheater iets voor jou! In drie dagen leren retailspecialisten je alle ins, outs en best practices en word je voorbereid om aan de slag te gaan in retail. Van klantreis tot winkelontwerp en van retailmerchandise tot het toepassen van kleur, geur en geluid. Leer het van de pro's! De eerste stoomcursus gaat in september van start en RetailTheater geeft een hele dag les cadeau aan drie prijswinnaars!

Stoomcursus RetailTheater-actie

  • Wat moet je doen?
    Graag horen we van jou welk winkelconcept jou de afgelopen tijd het meest geïnspireerd heeft. Wat maakt het concept onderscheidend en hoe wordt er theater gemaakt? Laat het ons weten door vóór 1 augustus te reageren op dit blog, onderaan de pagina (graag een korte, bondige omschrijving). De drie mooiste inzendingen worden beloond met een gratis les naar keuze uit de stoomcursus RetailTheater!
     
  • Wat je kunt winnen:
    een losse les uit de stoomcursusreeks van september - de drie winnaars mogen kiezen uit een les op 14, 21 of 30 september
    ter info: een lesdag is van 10.00 tot 16.00 uur, de locatie wordt nader bekend gemaakt, maar is in ieder geval in het midden van het land

meer informatie over de stoomcursus RetailTheater

Een hoop mooie reacties! Bedankt allemaal! We hebben naar alle inzendingen gekeken en een top drie van winnaars gemaakt: Kathleen van de Vijver, Marielle van Hemert en Janneke van Haterd, van harte gefeliciteerd! Jullie winnen een gratis les uit de stoomcursus RetailTheater en ontvangen hierover een mail. Wil je als alsnog meedoen aan de stoomcursus? Dat kan! Tot en met 16 augustus ontvang je € 50,- inschrijfkorting. Meld je aan via Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. .

Reacties  

 
# Yvonne 16-07-2015 11:03
Wat een leuke winactie! Ik vind de Hema nog steeds een super leuke winkel maar daar is eigenlijk geen theater. Daarom zeg ik de Bijenkorf, want daar maken ze soms letterlijk theater en opera! Er is heel veel te ontdekken.
Antwoorden
 
 
# Anne 16-07-2015 12:03
Ik vind urban outfitters een erg goed concept.
Dit komt Door hun eigen manier van presenteren hun producten zijn daardoor unieker!


Anne
Antwoorden
 
 
# Edith 16-07-2015 12:04
voor mij toch de HEMA : met hun nieuwe concept en stijltafels toch de klant verleiden tot extra aankopen . Hiermee voegen ze extra prikkels toe op de vloer bij klanten en hun assortiment en stijl is weer vernieuwend . Het kan nog beter maar ze zijn weer op de goede weg !
Antwoorden
 
 
# Nadja 16-07-2015 13:40
Sissy-Boy. Fijne winkel waar je altijd even moet binnenlopen als je in de buurt bent. Het ruikt er heerlijk en de etalages zijn verrassend en inspirerend. Mode en interieur gaan prachtig samen in het concept. De combinatie van een lekkere geur, passende muziek, verrassende producten en hebberigmakende presentatie maakt dat ik absoluut voor Sissy-Boy ga! En oh ja, ook niet onbelangrijk, ik krijg bijna altijd een complimentje van het personeel over mijn outfit als ik er binnenloop ;)
Antwoorden
 
 
# Verheij l. 16-07-2015 20:41
De lush winkels ziijn voor mij. Leuk , vernieuwend en altijd een beleving van kleuren & geuren.
De kleine winkels zijn gezellig met zoveel te zien en te ruiken . Ik word er blij van.
Antwoorden
 
 
# wiebeke sinke 17-07-2015 06:46
Hooi, T.I.T.S in Amsterdam.
Wat staat voor de This is the shit! Een stoere, vrouwelijke, vette shop die mooi mee loopt met de ontwikkelingen/trend s van deze tijd..
Mooi te zien dat inspiratie uit vele hoeken, geuren en landen komt.
Er is ook een chill tuin en een relaxplek voor the boyfriend, handig als die geacht wordt te wachten.
THis is echt the shit!
Een groet! Wiebeke
(mijn webshop/site is tijdelijk uit de lucht, binnenkort als nieuw)
Antwoorden
 
 
# Pascale 19-07-2015 10:45
Mooiste concept vind ik nogsteeds Merci in Parijs. Ze creeeren daar op steeds een paar m2 een hele beleving. Van design tot hergebruik. Van eten tot betoverd worden door hun presentatie (materialen) echt een wereld op zich.
Antwoorden
 
 
# Natalie Semaka 19-07-2015 12:06
Mini Shopping Center of Cool! Deze winkel gaat hopelijk eind dit jaar weer open.
De filosofie van de MSCOC is simpel. Unieke, authentieke, grafische ontwerpen, waar de stempel van de maker duidelijk op staat. Zij zijn een platform voor jonge designers en ontwerpers die het vaak moeilijk vinden om met zichzelf de boer op te gaan. De MSCOC bied een platform waar men deze unieke betaalbare producten kan etaleren, exposeren en verkopen. Mooie bijzondere out of the box producten tussen alle massaproducten die er al zijn. Het aanbod bestaat uit, t-shirts, sweatshirts, accessoires, sieraden, interieur, kunst & kunst prints en boeken.
Antwoorden
 
 
# Yvonne Rooding 20-07-2015 09:49
RITUALS... een genot om even binnen te lopen. Sfeervolle beleving, Niet te grote winkels met een klein assortiment. De mogelijkheid om je handen te wassen, uiteraard met hun eigen producten. Mooi vormgegeven producten, alles in een lijn. Vrijwel bij elk verjaardagsfeestje zie je wel hun verpakking voorbij komen. Ze spelen goed in op de feel good beleving.
Antwoorden
 
 
# Lot 20-07-2015 14:21
Urban Outfitters blijft een uniek en inspirerend concept, mode & lifestyle, op een eigentijdse wijze gepresenteerd, een lust voor het oog en beleving. Zeker de winkels in Londen zijn het bezoeken waard.
Antwoorden
 
 
# Marielle 21-07-2015 07:20
Sinds enkele weken vind je een van de leukste winkels langs de oude gracht in Utrecht: Vollers 386! Het interieur is met zorg ingericht door de eigenaresse en straalt direct rust uit terwijl je er door alle leuke spullen echt enorm geïnspireerd raakt. Al snuffelend stuitte ik er zaterdag op een kunstenares die zat te schilderen aan de lange keukentafel achterin. We raakten in gesprek en spontaan hebben we een workshop gepland voor volgende week... door de juiste mix tussen de betrokken mensen, de (minder) bekende merken en de klanten komt het Vollers 386 concept tot leven!
liefsuitutrecht.nl/.../...
Antwoorden
 
 
# Sharina 23-07-2015 18:00
RECENSIE
Retail-theaterstuk: De Schoenenfabriek!
speellijst: vanaf maart 2013, iedere dag behalve op zondag.
locatie: Groningen.
---------------------
"De Schoenenfabriek is vernieuwend retailtheater in zijn markt, zowel in assortiment als in het interieur. Het speelt zich af binnen een ware ontmoetingsplaats voor schoenliefhebbers, waar authenticiteit en de laatste mode met lef worden gepresenteerd in een wereld waar de schoen thuis hoort, De Schoenenfabriek!
De schoencollecties worden enerzijds gepresenteerd in een fantastische jaren '20 fabriek met machines, werkbanken en directiekamer. En anderzijds in een boutique-achtige omgeving met antieke kasten en een oude opkamer met een modern interieur.'

Dit knap staaltje RetailTheaterwerk ontvangt van het recensie-team een enthousiaste beoordeling van maar liefst...
5 STERREN!!
Antwoorden
 
 
# janneke 29-07-2015 09:16
ik wordt nog altijd het meest geinspireerd door conceptstores, en vooral door 10 Corso Como in Milaan; theater, winkel, cafe en galerie ineen. altijd inspirerend, duidelijke eigen stijl mooie exposities, mooie producten; heerlijk eten en gewoon altijd weer een beleving op zich, en altijd even genieten (en dat kan je helaas niet van veel winkels zeggen).
Antwoorden
 
 
# Nelien 31-07-2015 08:21
Een inspirerend retailconcept? Dan moet je een kijkje gaan nemen in de winkel van Villa Augustus in Dordrecht. Het totale concept (hotel, restaurant, markt, tuin) en de combinatie van functies maken het een ultieme verblijfplaats. De winkel speelt daar een mooie rol in. Lokale en eerlijke producten op een mooie manier gepresenteerd, de bakker die in het midden van de winkel brood bakt (beleving & een heerlijke geur), een groot schap met verse groenten. De kookboeken liggen even verderop zodat je gelijk geïnspireerd aan de slag kan. Kortom, een uitnodigende presentatie (hebben, hebben, hebben), de unieke producten (zo divers, maar alles hoort er ook weer zo thuis; goede inkoper), mooie entourage, stuk beleving (proeven, ruiken, zien & voelen), het vriendelijke personeel, open- en eerlijke uitstraling in een heerlijke omgeving maken dit voor mij de ultieme retailervaring.
Antwoorden
 
 
# Rita 31-07-2015 10:07
Leezza is een soort 'vriendinnenwinkel' in een mooi stukje Gouda. Je kunt er langs gaan en kleding passen, en je kunt (bij)kopen online. Het is stijlvol, gezellig met een barretje, waar je ook even kunt zitten. De eigenaresse gaat op zoek voor je, als je net niet datgene vindt wat je mooi staat. De prijzen zijn betaalbaar. Mooie sjaals en accessoires, uniek per exemplaar. Geen theater, wel workshops zoals sjaal knopen, lezingen op aanvraag. De eigenaresse werkt al jaren in de sector, ook als docent, en zit vol kennis, verhalen en grappen. Uniek: bij kleding staan de maten aangegeven, zodat je nooit een verkeerde maat hoeft te bestellen. Ben je klant, dan blijf je klant! Sterk concept, aansprekend voor vrouwen die service willen en betaalbare merkkleding.
Antwoorden
 
 
# Kathleen 31-07-2015 21:14
Mijn favoriet winkelconcern is YOUR in de Kloosterstraat in Antwerp. Een premium retail store met een plus! Fris geplaatste geurmarketing, verrassende verlichting, een super originele collectie die fashion, beauty en design combineert. Telkens een andere gekende DJ brengt live sfeer op drukke shoppingdagen. En, misschien wel het belangrijkste... al het personeel loopt daar telkens met een smile rond... Ongelooflijk besmettelijk... Je loopt daar ook altijd lachend rond...
Antwoorden
 
 
# Maljaerd Hartevelt 02-08-2015 05:24
Ik vind de viswinkel van Schuitemaker in Katwijk heel moi.
Het is een viswinkel met restaurant, ook de vis vangen ze zelf.
De hele keten van het begin van de vangst, tot het eten van de vis door de consument komt dus aan bod.
Mooi concept
Antwoorden