Cursus Conceptontwikkeling

Lisa van Noorden Concept & Ontwerp  vrijdag 01 augustus 2014

concept-en-campagne

Conceptontwikkeling is een voorwaarde voor succes

Conceptontwikkeling is creativiteit strategisch inzetten voor zakelijke doeleinden. Wist je dat de gemiddelde persoon een aandachtsboog heeft van slechts 7 seconden? Het is de uitdaging om de aandacht van jouw doelgroep te grijpen en vast te houden.

In de cursus Conceptontwikkeling leer je stapsgewijs hoe je conceptontwikkeling kunt toepassen op je eigen projecten om succesvol te zijn. Denk hierbij aan het ontwikkelen van marketing en communicatie concepten, in corporate communicatie, social media campagnes, offline campagnes of concepten rondom de eigen identiteit.

Tijdens de cursus Conceptontwikkeling krijg je methodes en praktische handvatten aangereikt waar je iedere keer weer op terug kunt vallen. Hiermee kun je met je team of zelf steeds opnieuw effectieve en creatieve campagnes ontwikkelen.

Søren Hagh, de wereldwijde marketingbaas van Heineken zegt het zo: ‘Het kost evenveel om 30 seconden lang op televisie iets matigs uit te zenden als iets geweldigs’. Je moet iets maken waar mensen het over hebben. Dat werkt. De correlatie tussen creativiteit en meer rendement op onze investering is extreem sterk.

Conceptontwikkeling versterkt je corporate communicatie

Marketeers willen vooral tools om marketingcampagnes te ontwikkelen die relevant zijn voor hun doelgroep(en). Een campagne moet blijven hangen en impact hebben. Communicatiespecialisten willen vooral skills ontwikkelen waarmee ze een merk sterk kunnen neerzetten. De cursus Conceptontwikkeling biedt beide.

 

Maak het je eigen in de cursus

Tijdens deze cursus ligt de nadruk op het ontwikkelen van sterke concepten en niet op het inzetten van de verschillende communicatiemiddelen. Na het afronden van de cursus is het niet meer nodig de krenten uit de pap weg te geven aan externe bureaus, want jij kunt het voortaan zelf.

Wil je ook geïnspireerd worden en intensief samenwerken in kleine groepjes? Wil je een concept ontwikkelen voor jouw eigen case, dat later weer kan dienen als kapstok voor andere marketing- en communicatie uitingen? Dan doe je er goed aan conceptontwikkeling je eigen te maken.

 

Dit levert de cursus conceptontwikkeling je op

  • uitgebreide kennis over hoe je zelf creatieve en effectieve campagnes kunt maken
  • praktische handvatten hoe je marktgerichte ideeën en producten kunt ontwikkelen
  • een blueprint die je op iedere marketingcampagne en corporate communicatie uiting kunt toepassen.
  • richtlijnen hoe je concepten van externe bureaus beter kunt beoordelen

 

Voor wie is deze cursus

De cursus is bedoeld voor de professional die een rol speelt bij het creatieproces of daar meer van wil weten: marketeers, web redacteurs, social media specialisten, communicatiespecialisten, brand managers, artdirectors, tekstschrijvers en vormgevers.

Lisa van Noorden is Trainer, adviseur, teamcoach of meewerkende partij. "Mijn doel is om het creatieve maximum uit mensen te halen en ze te inspireren. Ik gebruik mijn talenten en kennis om jou en je team te leren hoe je je creativiteit strategisch inzet. Zodat je je visie, je waarden, je product en je merk optimaal in de markt kunt zetten." Ook mooie concepten bedenken voor communicatietrajecten, campagnes en producten? Deze organisaties gingen je voor: Algemeen Dagblad, Madurodam, Ortec Finance, NOVA college, Schuttelaar en partners, Woningcorporatie Stadgenoot, Meeus, Reaal, Plan Nederland etc.

 

imagine-training-conceptontwikkeling