Colour meets retail! Flexa pop-up store in Amsterdam

Carin Frijters  dinsdag 22 juli 2014

Flexa opent House of Colours in Amsterdam

De van Baerlestraat in Amsterdam is sinds 1 juli een pop-up lab rijker. De meisjesdroom van actrice Victoria Koblenko kwam hier uit toen juist zij werd gevraagd om één van de vijf nieuwe kleurcollecties voor Flexa te ontwerpen. Het resultaat mag er zijn. Naast de lancering van de andere Flexa Creations-thema's heeft Victoria in deze tijdelijke setting de hoofdrol.

flexa7

Consumenten hebben steeds vaker behoefte aan unieke evenementen. Dit Flexa kleurhuis speelt hier volledig op in en laat op 120 m2 (tot 26 juli) de consument kennis maken met tal van kleurmogelijkheden. In House of Colours is het doel inspireren: je kunt er terecht voor een Colour Reading waarin, na het doorlopen van enkele vragen, je persoonlijk kleurpallet digitaal tot leven komt. Je keuze kun je direct met je social netwerk delen. Er zijn lezingen rondom het thema kleur en verf, er is een kleuradvies hoek ingericht, je kunt je favoriete verfkleur in een button met ludieke tekst krijgen en alle kleuren zijn 'live' op grote biokatoenen doeken te aanschouwen, wat wat mij betreft zorgt voor een heuse (noodzakelijke) kleurbeleving. Ook zijn er volop mogelijkheden voor het verkrijgen van persoonlijk advies van een kleurspecialist onder het genot van een kop koffie uit de koffiebar. 

flexa6House of Colours
(foto credits: www.vintagerosebrocante.com)

Victoria presenteerde op 1 juli, in een spectaculaire keverjurk ontworpen door Dennis Diem, haar eigen kleurcollectie met het thema 'Passie is mijn stijl'. De smaragdgroene scarabee was duidelijk haar inspiratiebron. De andere vier nieuwe Flexa thema's zijn: 'Dit ben ik', 'Meester in minimalisme', 'Welkom in mijn koninkrijk' en 'Moderne romanticus'. Allemaal kleuren met een geheel eigen karakter. Bekijk de kleurthema's op de website van Flexa

flexa3'Passie is mijn stijl' By Victoria Koblenko 
(beeld via www.flexa.nl)

Wat mij betreft een initiatief wat navolging mag krijgen. Hoe hoog is voor veel consumenten de drempel om kleur te kopen voor eigen wanden en plafonds? Zijn er in de meeste winkels slechts te kleine stalen in slecht verlichte ruimtes te bekijken en te ervaren? En last but not least zijn kleuren op ware grootte in vergelijkbare thuisruimtes te ontdekken en is er zelfs mee te experimenteren?

flexa2nieuwe Flexa kleurthema's v.l.n.r en v.b.n.b: 'Dit ben ik!', 'Welkom in mijn koninkrijk', 'Moderne romanticus' en nogmaals 'Dit ben ik!' (beeld via www.flexa.nl)


Carin Frijters is initiator van RetailTheater en eigenaar van CF retail; zij is een expert op het gebied van retailconcept ontwikkeling en de auteur van het boek 'Prikkel de Koopknop'. Carin kan worden ingezet voor een creatieve injectie in retailbedrijven, interim- en projectadvies, inspiratie, lezingen en workshops. Meer informatie: www.cfretailadvies.nl, Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. of bel 06 22991709.